Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Szakmapolitika

Nincs kész a házi feladat!

Nincs kész a házi feladat!

2020.03.06.

Nem tudom mi a helyzet ma, de abban az időben, amikor én iskolába jártam, volt házi feladat. Ami azt jelentette, hogy nem magolni kellett, hanem meg kellett érteni a tudás és alkalmazni …

Merj valami újat létrehozni!?...

Merj valami újat létrehozni!?...

2020.03.05.

Aki valami újat teremt, valószínű önmagában boldog és magával elégedett. Ha a piacra lépést jól időzíti, és a háttérmunkát elvégzi, még sikeres is lehet. Nyilvánvaló, hogy ez …

Nincs kiút, és mégis…

Nincs kiút, és mégis…

2020.03.04.

Tényleg jól mérhető, az élet minden területén, az érzelem bőven az értelem előtt jár. Még akkor is, hogy tele vagyunk magasan képzett, intellektuálisan túlfűtött technokratákkal. …

Közös szakmai öntudat

Közös szakmai öntudat

2020.03.01.

Na, az vajon mi a frász vagy franc? Tényleg, miért is van, hogy ez senkinek nem jelent semmit. Mert, hogy végső soron mindenki csak arra van berendezkedve, hogy a mai napot túlélje. Mint a …

Megjelenés

Megjelenés

2020.02.28.

Alapvető szempont, hogy az áldatlan kinézetű takarító kocsi felvétel közzétételét követően azt gondolom, kell egy kicsit a takarítóról is beszélni. Ezzel kapcsolatban viszont az …

A „flotta” becsülete

A „flotta” becsülete

2020.02.25.

Nem, semmi pénzért sem árulom el, hogy ez a kép hol készült. Aki felismeri annak elég baj az, is hogy ezzel szembesül. Azonban van néhány gondolat, ami fontos és ide illik.

SLA II. a minőségi verseny

SLA II. a minőségi verseny

2020.02.24.

A visszajelzések azt mutatják, hogy a domináns árharc azért nem tud átmenni minőségi versengésbe, mert a szolgáltatók képtelenek a minőséget fejleszteni. Ez ugye drámai és vannak …

SLA a gyorstalpaló

SLA a gyorstalpaló

2020.02.21.

A szolgáltatás minőségi szintjével kapcsolatos megállapodás rákfenéje, hogy az mennyire pontos és számon kérhető. Ugyanakkor sok esetben a nagy kérdés inkább az, hogy ez pontosan mit …

Értem én, de nem fogadom el

Értem én, de nem fogadom el

2020.02.20.

Számomra is tiszta és értem is, hogy hol vannak az akadályok, de nem tudom őket elfogadni. Ha a valamit fel akarsz építeni, a munka sajátossága az, hogy különböző akadályokba …

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket