Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Szakmapolitika

Lépjünk egy nagyot előre és egyet fel

Lépjünk egy nagyot előre és egyet fel

2019.05.14.

Több lehetőség is áll előttünk. Az, hogy ezek közül melyik és kinek kézenfekvő, az egyéni dolog. Azonban ami szektor szinten is eredményre vezet, az már kötött-pályás. Nagy dilemma, …

Az alapvető problémák és lehetőségek

Az alapvető problémák és lehetőségek

2019.05.10.

A vállalkozás egyik alappillére az önbizalom és a saját csalhatatlanságunkba vetett hit. E nélkül nehezen lehetne bárminek nekifogni, e nélkül egy vezető sem maradna sokáig a posztján. …

Merre tovább?

Merre tovább?

2019.05.09.

A szakma vagy nem szakma kérdéskör, azt gondolom, alapvetően nem más, mint, hogy a szektor meg tudja-e mutatni, hogy mire képes vagy ezzel ellentétben nem lesz fejlődés. Természetesen a …

Értem az aggodalmakat

Értem az aggodalmakat

2019.05.08.

A takarító szektor a következő 5 évben olyan átalakuláson megy majd át, amit eddig senki el nem tudott képzelni, és amivel senki nem számolt. A világgazdaság és ezen belül az Európai, …

A szolgáltatásról tényszerűen

A szolgáltatásról tényszerűen

2019.05.07.

A tegnapi bejegyzés sok embert mozgatott meg és olyan is volt, akit még a komfort zónájából is kimozdított. Nyilván egy cikkbe minden nem lehet besűríteni, a teljes tudás megszerzéséhez …

Új alapokon a takarítási díjképzés I.

Új alapokon a takarítási díjképzés I.

2019.05.06.

Aki rendszeres olvassa a blogomat, annak talán tisztán kezd körvonalazódni, hogy a nem teljesen helyes a szakmapolitika sikertelenségében hinni, de nyilván nem diadalmenet sem. Alapvetően a …

A sebesség és az irány kérdése

A sebesség és az irány kérdése

2019.05.03.

Mindig nagy kérdés az irány, de ami a legfontosabb, hogy általában a sebesség az, amivel nem vagyunk elégedettek. Az irány magát nem kérdőjelezzük meg, mert az, minden esetben egy …

Folyik a küzdelem

Folyik a küzdelem

2019.04.30.

A takarító szektor, rejtőzködő életmódot folytat, nem szívesen osztja meg álláspontját a nagy nyilvánosság előtt, de azért szűk körben szívesen panaszkodik. Vitán felül áll, hogy …

A szakma kincsei

A szakma kincsei

2019.04.28.

Mostanában sok minden történik, talán túl sok is. Ezek közül most az egyik egy új irányelv előkészítése. Azonban ennek kapcsán több aktuális kérdés is felmerült és talán a …

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket