
Tisztítás-technológiai szolgáltatásvezető
Szakmunkás végzettségre épül, tehát minden képesség, ami az előzőnél elvárt itt még határozottabb követelmény. Ideális esetben a szakma mestere.
Ezeken felül: képes felmérni bármekkora területet és meghatározni annak minimális vagy optimális takarítási szükségletet. Ehhez ki tudja számolni a szükséges emberi és technikai erőforrás szükségletet. Alapvető adatokat szolgáltat az árajánlatokhóz.
Meg tudja szervezni a végrehajtáshoz szükséges csoportot, be tudja őket tanítani és folyamatos inspiráció mellett fejleszteni tudja a hatékonyságukat. Adminisztrációjával támogatja a munkaügyi osztály munkáját.
Képes a területi rendszert megszervezni és működtetni. Képes a technikai eszközök és kezelőszerek beszerzésére, raktározására és karbantartására.


A képzés alap szakirodalma
Ritz Tibor: Tisztítás-technológiai szolgáltatásvezető (2018 PUBLIO KIADÓ). A köny a tanfolyamtól függetlenül is megvásárolható. A tanfolyamra beiratkozóknak viszont ingyenes.. A képzést meghatározó eszköz a FŐTÁBLA módszertan, melynek elsajátításával a szakember képesséé válik bármekkora takartíási projekt szakszszerű megtervezésére és dokumentálására illetve végrehajtásának felügyeletére.Szakmai integráció (32 óra elmélet)
Beosztás, cím, végzettség vagy rátermetség
Szakmai élethelyzetek. Munkakörio leírés. A cég szakmai lelke. (8 óra elmélet)Kompetenciák
A középvezető kompetenciái, kategóriák és követelmények, vezetői attitüdök, cselekvési skála (16 óra elmélet)Struktúra/szervezet
Időgazdálkodás, ügygazdálkodás és szervezetfejlesztés (8 óra elmélet).Társadalmi integráció (16 óra elmélet + 16 óra gyakorlat)
Kultúra és integráció
Egyéni igények, esettanulmányok és tanuslságok (2 óra elmélet)..Humán Erőforrás Menedzsment I.
Alapok. Ember a funkció mögött és az etika. Toborzás és felvétel. Posztra képzés, érzékenyítés és helyezés. Szoltatási adminisztratív folyamat. Mérés, fejlesztés és tudástranszfer (14 óra elmélet) + csapatépítési téning ( 16 óra gyakorlat)Alklmazott tudományok (16 óra elmélet + 16 óra gyakorlat)
Marketing
Helyzetelemzés/poziciónálás és szolgáltatási kategóriák/szolgáltatás értéknővelése (2 óra elmélet).Környezetbarát koncepció
Állag és funkció; Takarítási terv; Vízfelhasználás racionalizálása; Felhasznált tisztítószerek; Fertőtlenítőszerek körüli kétségek Papíráru; Logisztika; Textíliák; A tevékenység hulladéka; Szelektív rendszerek; Képzés, oktatás és fejlesztés (6 óra elmélet) + Szervezési és koncepciós gyakorlat (4 óra)Műszaki rajz
2D, 3D, VR alapvető rajzolvasás és értelmezés (2 óra elmélet) + rajolvasási és felmérési/dokumntálási gyakorlat (4 óra).Kommunikáció
Emberi viszonyok; Kognitív Szintézis/30 kérdés (4 óra elmélet). +Csapatépítés II. kommunikációs és szakmai kérdései (8 óra gyakorlat)Munkakörnyezet (16 óra elmélet + 16 óra gyakorlat)
Területtan összefoglaló
A tisztaság fogalma és szintjei, Kockázati besorolások, SLA - dedikát, felügyelet melletti és teljesítménytakarító. (8 óra elmélet)Tervezési rendszer I. (ALTÁBLA)
Tételnormák meghatározása. Az ALTÁBLA alapvető szempontjai, felépítési rendszere és a szolgáltatásvezető mozgástere. A munkalap szerepe és lehetőségei. (8 óra elmélet)..Tervezési gyakorlat I. (ALTÁBLA)
Konkrét helyzetek, beosztási és szervezési koncepciók. (16 óra gyakorlat).Előkészületek és nagyságrendek (8 óra elmélet + 24 óra gyakorlat)
Tervezési rendszer II. (FŐTÁBLA)
Tételek és időráfordítás, szolgálta-tási jegyzék hivatkozással; Humán erőforrás; Havi anyagszükséglet; Tartós eszközrendszer; FŐTÁBLA összesítő és benchmarking (8 óra elmélet).Tervezési gyakorlat II. (FŐTÁBLA)
Tervezés II. (16 óra gyakorlat)technika, tech. és eredmények (12 óra elmélet + 28 óra gyakorlat)
Fogalom és eszköztár
Minden ami a szolgáltatásvezető tárgyi és fogalmi eszköztárába tartozik. "ÉRTELMEZŐ" projekt (2 óra elmélet)Minőségmérés
Az eredmények igazolása; Felelős-ségi kérdések; Szervezési és do-kumentálás (10 óra elmélet) + Kivitelezési gyakorlat (28 óra)Öszesen: 100 óra elmélet + 100 óra gyakorlat
