Változás II.
A tegnapi „Változások” bejegyzésre rekord számban reagáltatok és miközben órát tartottam volt 127 nem fogadott hívásom. Bevallom őszintén senkit nem hívtam vissza. Mentségemre legyen szólva tegnap két vidéki helyszínem volt és este nyolckor, amikor beültem az autóba és tudtam, hogy még van 105 km hazáig nem nagyon volt kedvem semmire. Ma már azonban igen.
A változások gyorsan jönnek és kíméletlenek. Az egész folyamatnak két szakasza van. Az elsőben vagy spontánul, vagy tudatosan bizonyos személyek megváltoznak, vagy megváltoztatják magukat. Ez egy kissebség. A többiek tudják ugyan, hogy van valami a levegőben, ami majd felforgatja az életüket, de éppen ezért valahogy még jobban reménykedünk abban, hogy ez őket elkerüli. Ők, még biztosítást sem kötnek. A taktikájuk a halasztás. Aki időt nyer, életet nyer! Ez ez az esetek 1%-ban be is jön, azonban 99%-ban egy szép pofára esés.
Az evolúció lényege, hogy egy adott fajnál spontánul bekövetkezik egy mutáció, amitől azon faj egyedei valamilyen szempontból mások lesznek. Ezek az egyedek nem biztos, hogy túlélnek. Azonban olyan előfordulhat, hogy a körülmények viszonylag gyorsan úgy változnak, hogy csak ők élnek túl. Az a változás attól is lehet, hogy ezek az egyedek új élőhelyet találnak maguknak, ahol akár versenyképesebbek lehetnek, mint az ott honos fajok. Ez az inváziós terjeszkedés. Zárójel: vannak olyan elméletek is, hogy a genetikai mutációk nem véletlenek, hanem maguk a gének idézik elő, hogy növeljék ezzel a túlélési esélyeiket.
Az ember esetében azonban ma már tényleg lehetséges a genetikai változtatáson kívül egy úgynevezett tudatos változtatás is. Az ember felkészítheti magát egy várható változásra. Természetesen mindig kulcskérdésnek tűnik, hogy a változás pontosan milyen lesz, és pontosan mikor jön. Megnyugtatók mindenkit, hogy ez nem az!
A változást a legtöbb esetben mi okozzuk, azzal, hogy felkészülünk rá és elkezdünk másképp gondolkodni és másképp hozni a döntéseket. Nyilván itt meghatározó kérdés a kritikus tömeg, ugyanakkor egy kis piacon a kritikus tömeg is kicsi. A Magyar takarítópiacon akár 10 cég is meghatározó változást tudna okozni, ha egy irányba menne. Azonban, ez eddig csak néhányszor és nagyon rövid ideig állt fenn.
Mi az én vízióm?
A változás első lépcsője az, hogy mit kommunikálunk a megrendelők felé. Eddig mindenki azt hitte, hogy ez csak szóbeli szempont, azonban amikor erről beszélek totális kommunikációt értek. Tehát ebben benn van, hogy miként keressük meg a vevőt, hogy adunk ajánlatot, miképpen tárgyalunk és nem utolsó sorban, hogy szolgáltatunk.
Az, hogy ezt a szakma spontánul és rosszul csinálta számtalan bizonyíték van.
Az én vízióm, hogy ezt pár év alatt meg lehet változtatni!
Hogy?