Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Reggeli kávé

Reggeli kávé
2018.02.22.

A hét nagyon mozgalmas volt, három vidéki előadással, de végre elkészült a szolgáltatásvezető feladatsor. Ezek nem vizsgatételek, hanem sokkal inkább olyan gyakorlatok, amelyekkel, az ajánlatadó szakember meg tud bizonyosodni arról, hogy helyesen cselekszik. Vagyis ebben a rendszerben fontos a szakma, de a hatékonyság is.

A feladatokat 35 szolgáltatásvezető jelölt és 15 takarítócég-vezető már tesztelte. Az eredmények egyrészt gyengécskék még, másrészt azonban biztatóak, mert itt van egy módszertan, ami sokat segíthet abban, hogy helyes ajánlatok szülessenek. Még apróbb módosítások hátra vannak és a hivatalos bemutató a TISZTASÁGTERVEZŐ tréningen lesz.

Mit értünk helyes ajánlat alatt?

Ha a megrendelő biztos akar lenni abban, hogy a kapott ajánlat nem csak olcsó, hanem megvalósítható is, akkor követnie kell bizonyos irányelveket. Újdonság a megvalósíthatóság vizsgálata? Igen, eddig a megrendelők abból indultak ki, hogy a felelős vállalkozó nem adnak olyan ajánlatokat, a melyek szolgáltatási tartalma nem valósítható meg. Vagy megvalósítható ugyan, de nem úgy, ahogy leírták. Itt van ugyan a „kirívóan olcsó ajánlat” fogalma, de azért ezzel mindenki nagyon óvatosan bánik.

Mi van a FŐTÁBLA mögött?

A FŐTÁBLA legkritikusabb sarok számai a tételnormák. Egy adott terület vonatkozásában megadott „m2/óra” érték, határozza meg az összes időráfordítást és végső soron ez az, ami leginkább befolyásolja a megajánlott díj mértékét. Mivel az esetek döntő többségében a FŐTÁBLA soraiban tételek vannak rögzítve (Mosdó, folyosó, iroda, tárgyaló, stb.) ezért ez egy tételnorma és rendkívül izgalmas kérdés, hogy ezt adott esetben kiszámolták/megtervezték a helyi sajátosságok függvényében vagy egyszerűen csak egy köztudatban elfogadott számot alkalmaztak. Ezért veszélyes, ha bárki irányadó tételnormákat ad meg, mert az emberek, hajlamosak azt meghatározónak tekinteni és nem számolják újra, nem visznek be a rendszerbe semmi innovációt.

Mivel a bér adott, az eszközrendszer beszerzési árai között nincsenek hatalmas különbségek, az igazi verseny terepe a tételnorma. Persze izgalmas, hogy a számítás helyes legyen és a technikának és technológiának megfelelő tárgyi normából induljon ki.

Ha ebbe a tudásba mélyebben bele akarsz merülni, gyere el a TISZTASÁGTERVEZŐ tréningre, melyet a KARCHER szakmai partnerségével és központi telephelyén (1118 Budapest, Budaörsi út 62.), szervezek március 12 – 13, 00.09 – 16.00 óra között. Itt jelentkezhetsz!

Vissza

Egy komoly projekt

Egy szakmai szótár megírása hosszú idő és keserves munka, ha pedig jól belegondolunk gazdasági szempontból, legalábbis a szerzőnek nem is igazán éri meg. Mégis szakmapolitikai szempontból rendkivül fontos, hogy végre 30 év után legyen egy ilyen értelmező szótárunk. Továbbá azért nyilván ez azért szakmai presztizs is egyben, és azdott esetben többet jelent mint ha csak úgy egyszerűen anyagilag megéri. Azonban ezt finanszirozni kell, és ha az ember minden mással van elfogllava, a munka nem halad. 
Mindezek alapján a következő javaslatom van: Mindössze 1 000, azaz ezer Forint támogatásért megküldöm a szakmai szótár jelenlegi összerakott 1.0 változatát. Ez nem a végleges változat, ma már elég jó képet ad arról, hogy milyen lesz egy fél vagy 1 év múlva. A szótár 6 nagy fejezetre tagológik és azon belül is vannak alfejezetek és a szavakat logikai sorrendben ismerteti. Ezen kivül a szavak megjelennek abc sorrenben is, ahol viszont az van megadva, hogy az adott szó melyik fejezetben található.
90

oldal

250

szakmai fogalom

Mikor lesz a helyzet jobb?
Szakmapolitikai program
Hívjon bátran, beszélgessünk és csatlakozzon a mozgalomhóz.

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

Néhány szóban a szakértői tevékenységemről

2002-ota veszek részt piaci- és közbeszerzési pályázatokban, a legtöbb esetben az Ajánlatkérők oldalán, de nem ritka, amikor Ajánlatadók is felkérnek egy-egy nagyobb projket kapcsán. Természetesen egyszerre, mindig csak az egyik oldalon. Meggyöződésem, hogy a jó tender a területnek megfelelően szigorú küszöbfeltételeket (alkalmassági szempontok) az értékelési kritériumok pedig csak 50%-ban díj jellegűek, a másik 50% pedig szakmai tartalom. A tender sikeréhez pedig egyaránt hozzátartozik a megfelelő területi felmérés, a szakma-specifikus SLA meghatározása és igazán valódi szolgáltatási szerződés tervezet. A szolgáltatás akutomatikus árbecslést is jelent. Ha egy ajánlattevő velem dolgozik egy tender kapcsán, 99% garanciája van, hogy megtaláljuk számára a legkedvezőbb szolgáltatót. A szakértői szolgáltatás utánkövetése, az MSZ EN 13549: 2004 szabvány szerini minőségmérés. 
2007 és 2014 között helyettes vezető szakértőként részt vettem az EuroSkills szakmai versenyek sorozatban és 4 nemzetközi szakmai versenyt szerveztünk meg.
310

Ügyfél

350

Köz- és piaci beszerzés

A hatályos SARS CoV2 T-T Protokoll igénylése

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!