Nagy fejlesztés
A visszajelzések alapján az egyes számú probléma, ami egyben a legnagyobb kihívás is, az, hogy bizonyos fogalmak nincsenek tisztázva. Ez egyrészt a szakmai nyelv kialakulásának gátja, másrészt, nehezen értjük meg egymást és nehezen értenek meg a megrendelők. Erre van egy javaslatom.
Már régebben elkezdtem a dolgot és jutottam is valamire, de igazából van még egy pont, amit át kell törnünk. Ez alapvetően az lenne, hogy a szakszavak kérdése napirendre kéne, hogy kerüljön. Azért, hogy ebben sikeresek tudjunk lenni, valami olyan rendszert kell bevezetni, ami ezt a folyamatot egyrészt a figyelem központjába állítja, másrészt valamiféle prioritást is meghatároz arra vonatkozóan, hogy melyik szó lenne a legfontosabb, vagyis milyen sorrendben haladjunk.
Jelenleg a honlapomon van egy szótár. Ami a statisztikák szerint körülbelül olyan népszerűségnek örvend, mint maga a blog. Ami azt jelenti, hogy nem csak a szavak megnyitása történik, hanem havonta ezer körüli találat éri a magát a szótár főmenüjét. Vagyis van érdeklődés.
Azért, hogy ebben előre tudjunk lépni, a következő ajánlatom van. Ha végignézted a jelenleg definiált szavakat és bármilyen hiányérzeted támadt, szponzorálhatod az adott szó vagy fogalom definiálását. A következő űrlap kitöltésével adhatsz egy irány ennek a fejlesztésnek. Ha megkapom a szót, akkor azt körüljárom, elemzem a vele kapcsolatos már kész irodalmat és definiálom. Itt alapvetően az a lényeg, hogy kialakuljon egy sorrend, mik legyenek a legfontosabb fogalmak, amit definiálni kell.
A szponzoráció mértéke. Nem gondolom, hogy bármiféle tarifát meg kéne határoznom, ez egy részben konkrét időráfordítás és másrészt pedig kreatív munka. Azonban a jelentőségét igazából az határozza meg, hogy egy valakinek mennyire fontos, hogy a fogalom definiálva legyen. Ezért amikor az űrlapot kitöltöd, tegyél egy támogatási ajánlatot is, amiről természetesen projektmenedzsment számlát adok. Továbbá ha a definíció végül is kielégítő lesz, felkerül a honlapra és nyilván az is, hogy ki szponzorálta. Ez bizonyos mértékben egy fajta reklám is lehet.
Nyilván az igazi előrelépés, akkor lesz, ha a szótár olvasott és a definíciók bekerülnek a szakmai köztudatba és használjuk is őket. Persze az is lehet, hogy ez a kutyát sem érdekli, csak akkor ne panaszkodjunk, hogy a tevékenységünk társadalmi megítélése alacsony. Akkor nyugodjunk bele, hogy ez semmi más, csak egyszerű rabszolga kereskedelem.
Nem szaporítom szót, induljon a program.