Dávid sem sikerült elsőre!
Lehet, hogy sokaknak ismerős a sztori, de elmondom: Michelangelo előtt már egy másik szobrász elrontotta a sokat ígérő 6 tonnás a carrarai márványtömböt és az 40 évig várt, amíg végül is megszületett a reneszánsz egyik jelképe, a Dávid.
A RENESZÁNSZ 2.0 projekt célja, hogy lehetőséget és egyenes utat nyisson bárki számára a tudás megszerzéséhez. A lehetőségről most nem pusztán elméleti szinten beszélünk, mert az most is megvan. Itt azonban bizonyos hagyományokkal szakítunk.
Előzmény: egy hagyományosnak mondható takarító cég üzleti modell alapvetően abból indul ki, hogy a kritikus kérdés a szolgáltatás lehetőségének megszerzése. Annak megtartása, fejlesztése inkább csak a „látványpékség” (elnézést a pékektől) szintjén van. Vagyis az, hogy a szolgáltatás szakmailag mit jelent nem kérdés.
Következmény: a világ állandóan változik. Ebben a változásban viszonylag hirtelen megváltozott a gazdasági környezet. Eltűnt a munkaerő! Miért is? Mert a takarítóipar nem tudta olyan értéktermelésre fogni az embereit, hogy abból a mindenkori jogszabályok szerint, egy tisztes polgári fizetést és juttatásokat tudjon adni.
Hát igen, ez a menedzsment kudarca!
Mit lehet most tenni?
Mindenkit óva intek a nyilvánvalótól. A megoldás nem a fizetések égbeszökése, hanem előbb annak a feltételrendszernek a megteremtése, amivel előáll a magasabb termelési érték és majd ebből következik a magasabb fizetés.
Mi kell ehhez?
Elkötelezettség a szolgáltatói ígéretek betartására (szakmaspecifikus szolgáltatási szerződések)
Szakmailag képes és erkölcsileg magas szinten álló személyzet (minden szempontra kiterjedő humán erőforrás menedzsment)
Ebből egy valamit tudok én vállalni. A RENESZÁNSZ 2.0 projekt olyan keretfeltételeket teremt és rendelkezik minden tudásanyaggal ahhoz, hogy az Embert kihozzuk a „mocsárból.” Amire ezen kívül szükség van az a mentori hálózat kiépülése, és nyilván izgalmas kérdés, hogy a piac miképpen fogadja majd a rendszert és mennyire akarja azt támogatni.