Svájci bicska
Egy szolgáltatás vagy termék megalapozása nem lehetséges úgy, hogy annak előállítása során kétségek merülnek fel és a vevő nem kaphat 100%-os garanciát. Ezt jól jegyezzük meg, mert a következő években olyan szelek fújnak, majd ami egyesek vitorláit széttépi.
Kesereg a magyar menedzser, mert összeomlott egy 3 évtizedes modell. Vége már annak az időnek, amikor a munkaerő piacon túlkínálat volt. Ma már egyszerre van jelen a képzetlen munkaerő foglalkoztathatatlansága az elsődleges munkaerő-piacon (legalábbis haszonnal nem) és az iszonyatos munkaerő kereslet. Eközben helyzetben pedig a munkavállalók egy része, különösen az alul képzettek nem érzi még a megfelelő törődést.
A mai idők rendesen próbára teszik a humán erőforrás szakmát is, hiszen beindult a „vadászszezon”, a cégek már nyíltan támogatják a munkavállalókat, hogy váltsanak. Hiszen az értékes emberek már valahol dolgoznak, azok nem álláskeresők. A FB úgy tele van álláshirdetéssel, hogy még soha. A módszerek pedig egyre jobbak.
A vállalkozási modell, tehát változik.
A jövőben a munkaerő-tervezés egyes számú feladattá lép elő. A takarítóiparban most egyszerre két problémát kell megoldani: a szolgáltatás értékének elismertetését és az ennek az új értéknek megfelelő emberek fejlesztését. Kérdés, hogy erre mennyire van felkészülve a szakma?