Probléma vagy kihívás?
Nem mindegy, hogy miképpen fogalmazunk. „Nyelvében él a nemzet.” Bizonyos szavak használat meghatározhatja a jövőt, ami lehet az, hogy elérkeztünk egy áthatolhatatlan falhoz, vagy éppen egy fantasztikus élményt jelentő hegy megmászásához.
Az első egy probléma, a második pedig ezzel ellentétben egy kihívás. A kihívás mozgósítja a belső motivációkat, mert a kihívnak való megfelelés presztízskérdés. Ez egy jól működő társadalomban, de a szakmai társadalomban pláne az fejlődést meghatározó soha ki nem apadó energiaforrás.
Meghatározó kérdés, hogy a motivációs kihívások megoldása is valahol itt keresendő. Minden szinten, mert ezt legtöbben jelenleg problémának látják és nem kihívásnak. Nincs használható eszköz a kezükben és nem is gondolják, hogy egyáltalán megoldható lenne.
A Szolgáltatásvezető tudás lényege itt van. A szakmai integráció meghatározza, hogy mit várunk el a szolgáltatásvezetőtől. Nem minden írható le pontosan, beszélgetni is kell róla, hogy milyen szubjektív elvárások és érzések vannak még ezzel kapcsolatban. Ez a könyv majdnem felét teszi ki és itt van meghatározó szerepe a tréningnek is.
A Tisztítás-technológiai szolgáltatásvezető könyv társadalmi integráció fejezete a szolgáltatásvezető morális mozgástere, ha lehet így fogalmazni. Tulajdonképpen ez a vállalati kultúra bizonyos aspektusait taglalja és megkezdi a bevezetést a humán erőforrás menedzsment tudományába. A leírtak tények, azonban, hogy 100%-ban elfogadjuk, őket lehet, hogy másvalami is kell még: a megtapasztalás.
Az alkalmazott tudományok rész négy lábon áll. A marketing, a fenntartható fejlődés (környezetbarát szolgáltatás), a kommunikáció fejlesztése és az emberek viszonya egymáshoz. Nem nagy fejezet, de lényeges szempontokkal. A KATANA EDZŐTÁBOR elsősorban azért született, hogy a könyvet megfelelően tudjuk kezelni.
A munkakörnyezet fejezet fejezettő a könyv ráfordul a tisztítás-technológiai szakmai szempontokra. Néhány területen sokkal mélyebbre megy, mint ami a szakmunkás szinten volt tapasztalható és tulajdonképpen a könyv hátralevő része (Előkészületek és nagyságrendek, Technika, technológia és eredmények) alapozza meg az ALTÁBLA és FŐTÁBLA rendszerét és a munkalap alapú szolgáltatás és a minőségmérés bevezetését a takarítási szolgáltatások kultúrájába. Terjedelmében ez a könyv másik fele és a célja a szolgáltatásvezető specifikus gondolkodásának kialakítása. A szolgáltatásetető vizsgán ez a rész körülbelül 60 – 70%-al esik latba, függetlenül attól, hogy az eleje is lényeges kérdés.
Akit a tréning nem érdekel, az a szolgáltatásvezető könyvet a következő felületen tudja megrendelni.