Miért pont a sárkány?
A RITZ BT új logója egy sárkány. Tegnap egy kedves kis beszélgetés volt erről, egy volt osztálytársammal, aki humán erőforrás menedzser egy nagy cégnél. Összefoglalom most pár szóban, hogy mi is akarok kihozni ebből.
Mi a sárkány?
A sárkány egy mitikus lény, ami már a régi időkben is kihaltnak, de legalábbis rendkívül ritkának számított, mégis legyőzésénél vitézebb cselekedett nem létezett. A sárkányok lehetnek kedvesek vagy gonoszak éppen úgy, mint az emberek. Azonban azt kevesen tudják, hogy azért jelentek meg egymástól függetlenül különböző kultúrákban, mert valójában az embert jelenítik meg.
Tehát mindenkiben ott lakik egy sárkány és annak függvényében, hogy ez az ember milyen a valóságban a sárkánya is olyan. Viszont a sárkány –bármilyen is legyen – hatalmas potenciált hordoz magában. Ez a sárkány lényege.
Tehát akkor mi a legalapvetőbb szerepe egy humán erőforrás menedzsernek?
Felébreszteni azt a sárkányt, ami a legjobban beleilleszthető az aktuális környezetbe. A sárkány bármilyen lehet és bármire képes. Olyan sárkányt kell megformálni, ami a gazdáját társként, szolgálja, védi és óvja, és ketten együtt nem ismernek lehetetlent.