Mi az a tudás, ami hiányzik?
„Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel” mondta egyszer Bertrand Russel Nobel-díjas angol matematikus, logikus, filozófus és szociológus, aki 1872-ben született, 98 évet élt és ezáltal két században is felnőttként élt. Szemléljük így a friss takarítóipari adatokat!
Az alapok
Az elmúlt napokban több takarítócég vezetővel is arról beszélgettünk, hogy a szakma jövedelemtermelő képessége mondjuk, hogy eltűnt. A NEMZETI CÉGTÁR adatai szerint a helyzet több mint drámai:
Időszak | Összes cég | ∑ Éves nettó árbevétel (millió HUF) | ∑ Éves mérleg szerinti eredmény (millió HUF) |
2012. Év | 5.243 db | 124.489 millió HUF | 1.893 millió HUF |
2013. Év | 5.273 db | 128.798 millió HUF | 2.856 millió HUF |
2014. Év | 5.201 db | 137.740 millió HUF | 3.445 millió HUF |
2015. Év | 5.069 db | 147.237 millió HUF | 3.452 millió HUF |
2016. Év | 4.782 db | 147.557 millió HUF | -.107 millió HUF |
Hát elöször is az árbevétel nem nőtt az előző évhez képest, viszont a jövedelmezőség drámaian csökkent. Ha hinni lehet a statisztikának, a tavalyi év folyamán majdnem 300 céggel kevesebb van a piacon úgy, hogy 2016 folyamán 272 céget alapítottak. Tehát konkrétan, nagy a baj.
A fekete nem szín, hanem a fény teljes hiánya!
Persze felfoghatjuk ezt optimistán is! Egyre jobban tisztul a piac, hiszen a cégek száma 2017-ben is tovább esett!
Év | Összes cég | ∑ Alkalmazotti létszám év végén (fő) | Cégalapítások száma (db) |
2012 | 5243 db | 52.263 fő | 391 db |
2013 | 5.273 db | 39.181 fő | 311 db |
2014 | 5.201 db | 42.311 fő | 263 db |
2015 | 5.069 db | 41.303 fő | 246 db |
2016 | 4.782 db | 41.129 fő | 272 db |
2017 | 4.510 db | 40.926 fő | 209 db (Nem végleges adat) |
De valójában mi is a helyzet?
A takarítóipar nem képes megfogalmazni a jó szolgáltatást és nem képes árat emelni, azonban a bérköltségek szép lassan és biztosan növekednek. Ezek pedig felemésztik azt az egyébként nem jelentős eredményt is, ami eddig volt. Eközben pedig a munkavállalók egyre elégedetlenebbek és egyre kevésbé vonzódnak a szakmához. Aminek következtében az iparág szellemi és fizikai potenciálja egyre jobban hanyatlik. Egyszóval a repülőgépet a robotpilóta vezeti és fogyóban az üzemanyag.