Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Légy résen, a változás egyszer csak itt lesz

Légy résen, a változás egyszer csak itt lesz
2013.02.27.

A következő bejegyzés, nem az én szellemi termékem, hanem a Wolf Gábor küldte nekem. A történek nem takarítóról szól, de van benne takarítás. Azonban rávilágít egy nagy hiányra. Érdemes rajta elgondolkodni a megrendelő szemszögéből is.

OLVASD ÁT, MERT HASZNOS:

==================================

Kedves Tibor,

- Azt állítod, hogy jobban csinálod mint a konkurencia?

- Alaposabb vagy?

- Jobban ügyelsz a minőségre?

... de képtelen vagy mindezt egyetlen reklámban átadni?!

Akkor nézd csak meg ezt a szórólapot, amit még 2003-ban írtam egy sorstársadnak:

==================================

1. A csekklista módszer

==================================

A szórólapon csak a mesterember feje, neve és egy ecset szerepelt, az alábbi csekklistával:

Figyelem, NEM a szokásos szoba-festő-mázoló!

Hogyan dolgozunk Önnél?

A festés előtt: 

1. Viszünk pár nagy felületű színmintát, hogy könnyen tudjon festéket választani.

2. Pontos árajánlatot kap, "zéró meglepetés költség" garanciával, azaz amennyi a papíron szerepelt, Ön annyit fizet a végén. Nincs fejvakargatás, meg "erre akkó még kőne tízezer, főnökúr!"

A festés napján:

3. Pontosan akkor érkezünk, amikorra ígértük. Nincs "10 körül", nincs "aznap olyan délelőtt tudnánk jönni, ha a Kovácséknál addig végzünk". Az ajánlatban szerepelni fog az időpont, és mi ott vagyunk

5 perccel korábban. Ha késünk, tízpercenként 1000 forintot fizetünk.

4. Az ajtóban levesszük a cipőnket és a saját papucsunkat húzzuk fel, ez egy olyan papucs, amit az orvosok szoktak hordani a műtőben.

Talán látszik: kicsit tisztaságmániások vagyunk!

5. A szobákat én és a kollégáim pakoljuk ki. Önnek erre ne legyen gondja! A kipakolást óvatosan végezzük, és nem csak kipakolunk, de kipakolás közben meg is tisztítunk mindent, hogy amikor majd visszavisszük a szépen kifestett szobába, ne poroljon.

6. Ezek után vékony nylon fóliával lefedjük az ablakokat és egyéb érzékeny felületeket (pl. radiátor, konnektor, kilincs, villanykapcsoló), hogy ne kerüljön rájuk egy szem festék sem.

7. Csendben dolgozunk. Nem hallgatunk rádiót, nem énekelgetünk, nem fütyülgetünk a csinos szomszédasszonynak, nem verjük le a házban a folyosón a vakolatot a létrával, és nem hangoskodunk sem a lépcsőházban, sem a ház előtt, sem az Ön lakásában.

8. Hozunk magunkkal kávét, ásványvizet - önellátók vagyunk - és alkohol nincs nálunk. "Szolgálatban nem iszunk!"

9. Az ebédszünethez viszont ragaszkodunk: 12:00-13:00 közt szünetet tartunk, addig el is megyünk a lakásból. Így az étkezést mi oldjuk meg, nincs szendvicsezés a ház előtt, és - urambocsá - az Ön wc-jére sem kéredzkedünk ki.

A festés után:

10. Először megmutatjuk Önnek a végeredményt. Ha bármi hibát talál (eddig még sosem fordult elő!), azt azonnal és ingyen javítjuk.

11. Ezután visszapakolunk a szobába, szépen, rendben, halkan, vigyázva az Ön értékes tárgyaira. 

12. Ezután feltakarítunk MINDEN nyomot magunk után. Eleve tisztán dolgozunk, ezért kevés nyom marad utánunk, de azokat is eltüntetjük mind. Nem Önnek kell a festők után egy sóhajtással porszívóznia és felmosnia, ez mind a mi feladatunk.

13. Távozáskor esedékes a fizetés. Előtte erről a listáról minden pontot Ön pipál ki, és amíg nincs minden kipipálva, addig Ön nem fizet. 

14. A festés másnapján én személyesen ellátogatok Önhöz egy előre megbeszélt időpontban, hogy ha bármit észrevett az óta, akkor azt kijavíthassam.

Miért mindez a felhajtás?

Egy szépen festett ház, egy újonnan kifestett szoba örömforrás.

Édesapám, aki sváb származású szobafestő volt maga is, azt tanította, hogy dolgozni csak így érdemes. 

És tudja mit? Még csak drágábban sem dolgozunk, mint mások.

Mert csak a festék kerül pénzbe, a gondosság nem.

Telefonszámom (ami 15 éve változatlan): 06 30...

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket