Köszönöm a reakciókat és a megosztásokat, igazán szívet melengetőek.
Azt gondolom, hogy szerencsésen túljutottunk az ünnepeken, van, aki még a sebeit nyalogatja, de azt hiszem, most már koncentrálhatunk a jövőre. Első lépésben azt hiszem, egy év eleji tréning nagy jól jönne mindenkinek. Ahol ez már megtörtént, azok tudják, miről beszélek.
A SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ könyv, nem csak egy könyv, hanem szakmai szempontból a könyv. Alapvetően úgy igyekeztem megírni, hogy azok számára is nyújtson valamit, akik nincsenek a szakmunkás szinten és mégis nap, mint nap helytálnak a szakma valamely területén. Tehát ez a könyv valamiféle belépő is lehet. Nyilván a továbblépés lehetőségei már rég rendelkezésre állnak, de most a könyvel, egy újfajta megismerés válik elérhetővé.
A könyv hat fejezetre oszlik és tulajdonképpen a szakmunkás tudásra épül, de egyben attól független is. Alapvetően onnan indul, hogy ki is valójában, a szolgáltatásvezető és konkrét vizsgafeladatokkal fejeződik be. Közben azt mondhatom, hogy ez egy humán erőforrás centrikus, könyv, mert végig mindig arra kanyarodik vissza, hogy bármely szakmai koncepció megvalósítása kommunikációs, motivációs, inspirációs és követelmény/mérés és objektív visszaigazolási kérdés.
A takarító szektor rengeteg lelkes, tehetséges és született szolgáltatásvezetővel bír, azonban most már jó lenne, ha előrelépnénk abban, hogy a szakmát meghatározza egy egységes és tudatos szakmai kultúra. Nyilván ehhez majd kell egy másik negyed évszázad, de minél gyorsabban el kéne kezdeni.
A takarító szakma sok törvényszerűséget ismer már, a takarítás tervezésének, szervezése és fejlesztésének is van technológiai fegyelme. Ez a könyv erről szól. Ami azonban még talán fontosabb, hogy még van egy tudás csomag, ami nem került be a könyvbe, mert alapvetően úgy látom, hogy az csak egy tréningen adható át. Ez a KATANA EDZŐTÁBOR, ami 2 nap alatt átveszi a könyv lényegi elemeit, de ugyanakkor nyit egy utat a szolgáltatásvezetői kultúra gyakorlati megalapozása felé.
Hamarosan itt lesz a lehetőség a Tisztítás-technológiai szakma mestere cím megszerzésére, ez a könyv és a tréning nagy segítség lehet majd ebben. Egyszóval most rendelkezésre áll egy olyan tudásrendszer, ami képes kezelni a jelenlegi munkaerő problémát és a szolgáltatás értékválságát is. Nem fog egyik napról a másikra menni, de ez egy olyan terv, ami 5 - 10 év múlva fogja meghozni az eredményeket. Akinek ez sok, sajnos nem tudok jobbat mondani.
A szektor sok hibát elkövetett, ezek egy része elkerülhetetlen volt, mert ezek a fejlődés velejárói voltak. A kijavításuk sem lesz egyszerű, azonban ehhez mindenképpen szükséges egy jól felkészült és nagyon tudatos szolgáltatásvezető gárdára. Ha ezek mesterekké tudnak válni, a szó szoros értelmében is, és követi őket a jelenleg még tébláboló végrehajtó állomány, a szakma újjászülethet. Én, az én tudásommal és tapasztalatommal, így látom!
A célok kézenfekvőek, de túl sok van belőlük ahhoz, hogy ezt a témát lazán kezeljük. Hamarosan, ha átlépjük az 500 könyv eladását, rendezek majd egy szakmai kerekasztalt. Akkor viszont már nem a levegőbe fogunk beszélni, hanem mindenkinek lesz majd egy biztos támpontja arra vonatkozóan, hogy saját maga számára milyen célokat tart reálisnak. Na, akkor tudunk majd egy nagy és meghatározó lépést tenni előre!
Erőt, s erényt Tibor.
PS: egy dolgot tisztán kell látni. A takarító szektor ma nem vonzó a munkavallók számára. A szakmák és szakterületek versenyében ez az alapkérdés, ez mindennek a kiinduló pontja. Ez az évtized meghozta azt, amire titkon vágytunk, csak pontosan nem tudtuk mivel jár. Az egységes európai munkaerőpiac itt van a nyakunkon. Sajnos az elmúlt időben nem készültünk erre tudatosan és a házi feladatokat sem csináltuk meg. Ok, de most ne kapkodjunk, gondoljuk, át mink van, és mit kell fejlesztenünk. A KATANA EDZŐTÁBOR és a TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ könyv, két olyan alapkő, amire építkezni lehet. Indítsuk be a folyamatokat!