Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Környezetbarát szolgáltatás

Környezetbarát szolgáltatás
2013.04.05.

Manapság a fenntarthatóság kérdése igen izgalmas kérdés. Különösen azért mert két olvasata is lehet a dolognak. Az egyik maga a jövő formálása, míg a másik a napi marketing harc. Egyik sem téveszthető szem elől, mert a dolog olyan mintha azt kérdezik, melyik a legfontosabb szerved? A tüdőd vagy a szíved?

Kezdjük talán azzal, hogy a van egy alapvető problémánk. Ez a probléma részben értelmezési kérdés, részben szakmai tudatlanság. A vállság (alacsony kereslet) és a relatíve magas kínálat leszorítja az árakat. Ezt természetes folyamat. Ami azonban fontos, hogy mit tesz erre az egyes cég vezetője? Ugyanakkor meghatározó és bizonyos szempontból az előzőt vagy az előző sikerességét is befolyásolja, hogy mit tesznek általában a cégek vezetői?

A szegénységi bizonyítvány azért állítható ki, mert a második kérdésre sajnos a válasz egyértelmű, hogy alapvetően a kínálati oldal leragadt az árversenynél. Mivel az iskolában csak A betűnél voltak jelen, ezért a betűt nem tudják elolvasni, mi rosszabb, nem is tekintik betűnek.

Beszéljünk egy kicsit a B betűről

Ma van egy MATISZ minimum TOD haszon nélkül, ami 900 Ft/óra. Az optimális haszon mértéről lehetne vitatkozni, de mivel ez alapvetően az árbevételhez kapcsolódó kérdés, most nem teszem. Az, hogy mit milyen mértékben tartalmaz a MATISZ megállapítása 2013-ra megtekinthető a MATISZ honlapján.

Ami most érdekes inkább az, hogy milyen minőségű embert az milyen felügyelettel és ellátással kap az ügyfél ezért a pénzért és ez a rendszer milyen minőséget eredményez?

Tehát két út áll előttünk.

1)      Vizsgálgathatjuk előre és hátra, hogy mi az a minimum bekerülés, ami egy szolgáltatási órára esik, vagy

2)      Felállítjuk azokat a kategóriákat, ami között választhat a vevő

A másodikban benne van az első és azt minimális vagy még elfogadható szolgáltatásnak tekinthetjük. Azonban a piacon biztos van, még most a vállságban is prémiumszolgáltatásra is igény. Míg az elsőnek elvileg bárki megfelelhet, a másodikhoz azért már komolyan „kaparni” kell.

Tehát van kifőzde, van Meki és van Michelin csillagos étterem és van olyan, aminek több is van.

OK

Tehát akkor nézzük meg mi itt az első lépés.

Meghívó itt letölthető 2013-04-05-rendkivul-fontos-szolgalati-kozlemeny.pdf

Jövő hét szerdán, aki okos minden félredob és 10-re megjelenik a kerekasztalon. A jövő itt van és ez a belépés. Megkezdődik a KÖRNYEZETBARÁT TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIA (takarítás) SZOLGÁLTATÁS védjegy követelményrendszerének a kidolgozása. Ez most még egy 6 hónapos erőfeszítés, amit azonban nemzetközi és honi fejlesztések évtizedei és cégek gyakorlati alkalmazásai előztek meg. A téma ne új, de ebben a kontextusban a lehető legtöményebb szakmapolitika és meg fogja határozni a következő évek piacát. FIGYELEM! Nem azért mert napi marketing, hanem azért mert a jövőben olyan törvények jönnek, amit ma el sem tudunk képzelni. Az emberiség kényszerpályán van és ennek megfelelően a várt fellendülés már nem is lehet olyan, mint ami a nosztalgikus álmodozásainkban él.

A szerdai nap témája néhány operatív kérdés tisztázásán túl egy állásfoglalás megfogalmazása lesz. Ennek lényege, hogy ha a KÖRNYEZETBARÁT SZOLGÁLTATÁS egy minőségi kategória, akkor azt a szakma miként definiálja, és hogyan kívánja kezelni ennek a szakmai garanciáit. Itt háromszereplős a történet: van a tudomány, a szakmapolitika és az állam.

A történelmi pillanat az, hogy ez a három szereplő most egy asztalhoz ül. A tudomány megmondja a mértékegységeket és a határértékeket, a szakmapolitikának pedig dönteni kell mi az, amit ma és majd holnap meg tud valósítani nem elszakadva attól, hogy mire van fizetőképes kereslet és végezetül az állam pedig jogi kereteket von egy elfogadott rendszer köré.

A második lépés maga az élet, vagyis a követelmények szintjét nem mindenki tudja, majd teljesíteni, csak mondjuk a piac 20%-a.

Tehát a második b lépés, hogy szerdától a halladó gondolkodású cégeknél elkezdődik a fejlesztés, hogy 5 – 6 hónap múlva, amikor a követelmének megjelennek a piacon és a tanúsítvány megszerzése lehetségessé válik, akkor azt meg is szerezhessék.

Tehát a MATISZ november 8-ára tervezett ZÖLD JELZÉS Európai találkozója egy olyan határidő, ami több szinten is kihívás. Szakemberi, céges és szakmai szövetségi szinten is. Nem utolsó sorban ez most már egy olyan projekt, ami 100%-osan integrálódik egy Európai kontextusba. Ugyanis az új védjegy egy nemzetközi alternatíva is lesz egyben. Nem akarok nagy szavakat használni, de most egy olyan járműben ülünk, ami 1 000 km/óra sebességgel közelít a föld felé és minden előkészületet megtettünk, hogy ellentétes irányba elérjük a fénysebességét és egy másik univerzumba utazzunk.

Érted ?!...

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!