Június 4, a visszaszámlálás elindult
Nem sok idő van még hátra, a döntést a héten meg kell hozni. Legkésőbb a jövő héten el kell dönteni, hol legyen a továbbképző. ha valóban akarjuk a 100 tisztítás-technológiai szervezet ügyvezető igazgatóját, ha valóban akarják, hogy olyan kampány induljon, amire a létesítménygazdák odafigyelnek, akkor cselekedni kell. Most!
Nem tudok mindent. Azt viszont tudom, hogy jelenleg – néhány kivétel nélkül – egyetlen takarító cégvezető sem hisz a minőségversenyben. Ennek van egy nagyon durva következménye: olyan alacsony ár nincs, aminél ne lenne egy alacsonyabb. Ezzel szemben olyan magas minőség van, aminél nem egyszerű magasabbat létrehozni. Aki pedig létrehozza, be is árazza.
Az alacsony ár látszólag feledteti a megrendelővel az igényeket. Nyilván ezeket időnként felszínre törnek és komoly konfliktusok forrásai lesznek, de végül is mindenki megnyugszik és elkönyveli, hogy ennyire vagyunk képesek.
A veszély ennél sokkal nagyobb. Az igazi veszély, hogy elindult egy tendencia a beszervezésre. Igen! A beszervezés a kiszervezés ellentétet. A megbízó nem bízik már abban, hogy a tisztaságot egy külső vállalkozás képes megvalósítani és elkezdi a sajáterős szervezetét kifejleszteni. A tapasztalat pedig az, hogy sok esetben tényleg jobban jár, mert a szervezetet szakszerűen építi fel.
Mire alapozom ezt?
A forgalmazók már évek óta mondják, hogy ügyfeleik ma már sokkal inkább a megbízók, mint a takarítócégek. Alapszinten csökken a gazdasági súlyuk a takarítócégeknek.
Vannak divathullámok és vannak kényszerek. A takarítási szakma jelenleg nincs minden szinten, a helyzet magaslatán. Ennek köszönhetően, a helyzet drámai. A takarító cégek nem fejlesztenek sem emberileg sem technikailag, pedig a piac csak erre fizet, az ígéretekre nem.
A javaslatom a következő!
Június 4-én 100 takarító cégvezetővel dolgozzunk ki egy kampánytervet és augusztus végétől kezdjük el megvalósítani. Vannak jó Kelet-közép Európai tapasztalatok, nekem is vannak ötleteim és 4 órában tudok adni egy olyan keresztmetszetet, ami vitaindító lehet. A másik 4 órában pedig kiérlelhetünk egy kampányt.