Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Hogyan lépjünk előre?

Hogyan lépjünk előre?
2013.04.02.

Az idei évben a tisztítás-technológia a figyelem központjába kerül. Az, hogy általában a szakma híres lesz nem jelent semmit, ha a céged ebből a verőfényből nem részesül. Vagyis a lényeg abban rejlik, hogy hogyan 100%-ig légy része valaminek, ugyanakkor azon belül pedig, jól láthatóan, jól azonosíthatóan különböztesd meg magad.

Izgalmas kérdés, hogy nap, mint nap mit teszel azért, hogy a potenciális piacod számon tartson, mint egy adott terület szakértője? Egyik lehetséges mód, hogy folyamatosan publikálsz a témában. Vagy abszolút jelen vagy olyan médiákban, amik elismerik és igénylik a szakértelmedet. Ha szakács vagy, vagy esetleg borász ez mind rendben van. Azonban ha takarító vagy nem biztos, hogy kíváncsiak rád. Mit tudsz olyant mutatni, amiért felfigyelnek rád?

Ez nyilván kreativitási kérdés is, ugyanakkor teljesen hétköznapi módon meg kell, hogy mutassuk mihez értünk. Ez nem más, mint a szakma definíciója, ha úgy tetszik a szakma alkotmánya. Erősíteni kell a vevőinkben azt az érzést, hogy amit mi tudunk, azt nem tudja akárki. Pótolhatóak vagyunk, de csak a szakmán belül! Erre most megszületett egy eszköz, ami megtestesülhet egy 85 cm széles és 2 méter magas plakátban.

A plakáton szóban és rajzokban megjelenített definíció 2013 lényege, hogy 12 fogalom kőre építi fel a meghatározást. Ennek nem csak abban van jelentősége, hogy valaki megértse a szolgáltatás lényegét, hanem egyben egy szolgáltatási filozófiát is meghatároz lehetőségekkel és korlátokkal.

Ez az a plakát definíció, vagy szakmai propaganda amelyet, éjjel álmából is felköltve kívülről kéne tudni minden szakembernek. Mert, hogy ebből élünk. Tehát nem rabszolga kereskedők vagyunk, és nem is embereket adunk bérbe, hanem konkrét értéket állítunk elő. Ez az érték a kockázatmentes terület. Az a terület, ahol jobban érzik magukat az emberek, gyorsabban gyógyulnak, kevesebbet hibáznak és biztonságban vannak. A céljainkat nem bírálja felül semmilyen opportunizmus, a környezetvédelem alapszempont.

Ez tehát nem csak egy kinyilatkoztatás, hanem egyben egy nagy tudásbázis is. 12 fogalom és 30 piktogram. A plakát elmagyarázása minimum 2 óra. Lényege, hogy ha szem előtt van, folyamatosan jelen van a mindennapjainkban kidolgozható rá több féle előadás is, amelyek során különböző kérdéskörökre helyezheti a hangsúlyt:

  • mérő és megfigyelőeszközök alkalmazása az ellenőrzésben
  • formai és/vagy tartalmai értékelés,
  • tisztasági szintek,  
  • a szakma specifikus dokumentációs rendszer,
  • a szolgáltatás bizalmi jellege,
  • az integráció jelentősége,
  • a felület- és anyagismeret egyedülálló tudásrendszere,
  • a szennyeződések osztályozása,
  • a szolgáltatás társadalmi hasznának a kockázatok oldaláról történő megközelítése,
  • az elsődleges kockázatok,
  • a feladatok jellege,
  • a járulékos kockázatok,
  • a szakszerűség ismérvei
  • a másodlagos kockázatok jelentősége, és végül, de nem utolsó sorban
  • az időráfordítás.

Na, szóval mi a lényege a mai bejegyzésnek? Lépjünk egyet előre, hogy csináljunk valami olyant, ami egyben erősíti a szakmát, ugyanakkor a céget is helyzetbe hozza. Rendeljél egy 85 cm széles és 2 méter magas plakátot az irodába vagy oda ahol van néha egy kis időd erőt meríteni belőle. Majd módszeres kezd el felépíteni a tudásodat a rendszer, a definíció, az alapfogalmak szerint. Készülj arra, hogy megrendelőid előtt miről fogsz beszélni.

 

Tudom a szöveget, a megrendelőt csak az ár érdekli. Baromság! Ugyanakkor most jelenleg igaz, mert a háta mögött az van, hogy mi nem is beszélünk másról. Vagyis, hogy teljesen világos legyek, ha minden szolgáltatás egyforma a lényeges kérdés az csak az ár. Ha a szolgáltatások ki vannak hegyezve, egy adott szempontra, akkor a vevőnek gondolkodni kell, hogy melyik szempont a fontosabb neki. Érted? Az ártól akkor szakadhatunk el, részben, ha alternatívákat kínálunk, ha lehetőségeket és prioritásokat vázolunk fel.

DEFINICIÓ A 12 ALAPFOGALOM SZERINT plakát tehát egy kincsesbánya mert a 12 fogalmom mindegyike viszonylag komplex és ez egyben egy távképzési alap. Ha rendelsz egy plakátot és naponta vagy legalább hetente szánsz rá, egy kis időt felépítheted a saját egyedi rendszeredet. Úgy fogod tudni magad pozícionálni a piacon, hogy közben része vagy egy egységes elismert és társadalmilag hasznos szakmának. Mitől lesz ez az? Attól, hogy egy kritikus tömeg miközben vallja az általános értékeket, megteremti a saját világát. A vevők megértik a szükségletet, erősebb lesz a problématudatuk és kiválasztják a számukra megfelelő céget.

A plakát ára, most amíg akció van a szerkezet forgalmazónál 20.000,- A szolgáltatás része, hogy a plakátra felkerül a céged logója is. Nagyon fontos, hogy fogalmak mellet ott legyen a céged azonosító jele is. Ez része a varázsnak.

Itt megrendelheted!

 

 

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!