Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Ha csak a túlélés vezérel, az nem vezet sehova!

Ha csak a túlélés vezérel, az nem vezet sehova!
2017.06.06.

A világban óriási harc folyik azért, hogy új igényeket találjanak és ezekhez megfelelő profittal legyártsák a szükséges terméket. A 70-es években egy mackóba futottunk, bicikliztünk és kirándultunk. Ki gondolta volna akkor, hogy 30 - 40 év múlva minden tevékenységnek saját ruhatára és divatja lesz.

Az elmúlt évtizedekben komoly márkák nőttek ki a semmiből egy fikcióra alapozva a létüket.

Gondolom mindenki számára egyértelmű, hogy a motoros ruha, vagy az túra felszerelés, nem beszélve az úszó nadrágokról nem egyszerű marketing, ami mögött ne lenne komoly szakmai tervezés.

A marketingen is túl

40 évvel ezelőtt a biciklisek nem hordtak sisakot, ma már kötelező.

Mindezekkel szemben

A takarítóipar nem változott. Ma is, ugyanúgy, mint 30 évvel ezelőtt legnagyobb részben a szakképzettség nélkülieket foglalkoztatja, és mai is, ugyanúgy, mint 30 évvel ezelőtt a társadalmi megítélés legalacsonyabb fokán áll. Nem beszélve arról, hogy ma már annyira „optimizálodott”, hogy elveszítette minden vonzerejét a sajátos foglalkoztatás iránt érdeklődő munkavállalók számára.

Hogy ki hibázott?

Gondolom egyértelmű. A takarító cégvezetők egy része a megoldást, a kitörést az FM-ben látta. Másik része pedig nem látott semmit. Ennek eredményeként a szolgáltatási minőség pedig jelentősen nem javult, a vevők elégedettsége nem fokozódott. A takarítás besorolásra került a szükséges rosszak közé és egyre kevesebben láttak fantáziát a fejlesztésében.

Ál és valódi stratégiák

Az „Open book” valójában csak egy kényszerpálya, ami az alacsony értékítélet miatt jött be a képbe, és amivel be akarják bizonyítani, hogy a szolgáltatás többe kerül, mint amennyit ér. Ez egy ál stratégia, nem vezet sehova. A megoldás az érték növelése lenne és ezzel párhuzamosan az ár is automatikusan követné azt. Hogy ez befektetést igényel? Hogy ez lehet, hogy nem térül meg? Vagy csak nagyon hosszútávon? Bármi lehet és annak az ellentéte is. Azonban nincs más út. Gondoljátok végig: az AUDI vagy a MERCÉDES a dolgozok és a mérnökök bérével indokolja az autói árát? Nem! Megjelenít egy értékszintet és beárazza…

Holnap folytatom. Lehet reagálni. Indulhat a párbeszéd.

Vissza

Szakanyag megrendelő













A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket