Egy üzleti reggeli margójára
Hamarosan találkozunk és olyanokról beszélgethetünk, ami mindenkit feszít. A dilemma oka, hogy a szakma nem elég profittermelő és ezért nincs pénz fejlesztésre. Vagyis nem tudom megélezni a fejszémet, mert nincs időm megállni, hiszen vágnom kell a fát… Lehet, hogy éles fejszével hatékonyabb lennék? …és megtérülne az élezésre fordított idő!
Egy program szervezést mindig komoly belső viták előznek meg. A cégünk az elmúlt évben rendkívül sokat fejlődött és nem csak a képzésben döntöttük meg az eddigi 10 év bármely rekordját, hanem az alkalmazottaink és külső munkatársaink számában is. Ezen kívül pedig van még egy helyzet: én vagyok az egyetlen férfi a csapatban.
Ha vendéglátás lehetőségére vagy valami szervezkedésre van kilátás, a lányok nagyon aktívak lesznek. Így történt ez most is, amikor felmerült, hogy legyen egy, vagy akár egy rendszeres program szerint akár több üzleti reggeli is.
Persze a nagy kérdés az, hogy ráér-e erre a szakma? Ha ráér, akkor mit kaphat egy ilyen alkalomtól?
Nézzünk a tojásrántotta mögé!
Az Intézet célja a takarító szervezetek versenyképességének növelése eredményes és hatékony munkatársak előállításával. Lehet azonban, hogy a cégvezetők nem látnak ennyire tisztán, mert miközben eszeveszetten tekerik a mókuskereket, az izzadság a szemükbe folyik.
Álljunk meg egy pillanatra és nézzünk körül a világban.
Megkezdődött az áttérés az eredményorientált takarítási szolgáltatásokra. Sorra jelennek meg az újabb és újabb koncepciók, amelyek meg akarják mutatni a megrendelőnek, hogyan mérheti meg valójában a tisztaságot. Amelyek rövidesen azt eredményezhetik, hogy a piac átalakul, és annak, aki nem veszi fel ezekkel a versenyt egyszerűen nem lesz munkája.
A változások nem gyorsak. A békát lassan melegítve, élve meg lehet főzni és nem veszi észre, nem ugrik ki a lábosból. Most olyan időket élünk, amikor ennek kell lebegnie a szemünk előtt.
A felmérések új korszaka
Komolyabb minőséget akarunk előállítani? Jól fel kell mérni a területet és részletes szolgáltatási jegyzéket kell készíteni. Ez nem csak szakmai kérdés, hogy mindent számba vettünk-e, hanem egyben marketing is. Meg kell győzni a vevőt, hogy profikkal áll szemben. Ehhez most adunk 57 piktogramot. Ingyen adjuk ajándékba, de nem minden hátsó szándék nélkül. Visszajelzést várunk, mi hiányzik?!
Na és milyen lesz az eredmény?
Ha ott lesztek, a reggelin 5 percben elmagyarázom az APPA kezdeményezést. Ez egy olyan eredményorientált filozófia, amivel érdemes foglalkozni. Van pár piktogram és egy alap logika, de van még feladat is. Ezt fogjuk megbeszélni, mert erre épül az a szükséglet, amit szakképzésnek nevezünk.
A feladat egyszerű: >> jelentkezz << és tedd szabaddá magad egy kis fejsze-élezésre. Meglátod, lehet, hogy olyan hatékony leszel, hogy még további szabadidőd is marad.