Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Az új képzés, ami nem is annyira új

Az új képzés, ami nem is annyira új
2018.08.12.

Most, hogy már mind a négy szakmai szint anyag majdnem teljesen készen van, egy kicsit más lehet a képzés, mint eddig. Vagyis ha van egy jó „tankönyv” akkor a tanárnak nem biztos, hogy pontosan azt kell követnie. Ne essünk pánikba, mindjárt megmagyarázom.

Kezdjük a szolgáltatásvezetővel

A szolgáltatásvezető program szerint 100 óra elmélet és 100 óra gyakorlat. Azonban a 100 óra elmélet annak függvényében, hogy a jelentkező milyen tudással és tapasztalattal ül be a tanfolyamra, és mennyit hajlandó még olvasni a tanfolyamon kívül, akár 8 vagy 6 órára is lecsökkenthető.

Hoppácska! Miről van itt szó?

Nyilván a tanártól is függ, meg ne utolsó sorban a hallgatótól, azonban ha egy könyv jól van megírva pár óra alatt áttekinthető. Az idén elindított nyílt napok célja éppen ez. Nem akarom rabolni senki idejét és abban sem hiszek, hogy az emberek nagy százaléka megveszi a könyvet és abból saját maga segítség nélkül felkészül a vizsgára. Biztos vannak vagy lesznek ilyenek is, de a nagy többség nem ennyire céltudatos és nem is ennyire szigorú önmagával szemben.

Tehát a nyílt nap képbe helyezi a hallgatót, hogy mi az elvárás, arra milyen eszközrendszer áll rendelkezésre, mi az, ami nem kerülhető ki és mi az, amire lehet alternatíva is.

Ok, rászánok 6 órát vagy egy kicsit többet és mivel megyek haza?

Egy tiszta képpel azt illetően, hogy a szolgáltatásvezető sztenderd pontosan hogyan néz ki formálisan és informálisan is. Ez az egyik, a másik van a kezembe egy könyv, amibe minden lényeges adat és módszer benne van. Nem utolsó sorban van egy időfaktor helyzet/korlát/lehetőség, ami pályán tart, vagyis 4 hónap alatt kell ezt az egész rendszert feldolgozni. Ez elvileg 25 óra gyakorlat lenne havonta és végül is három nap egy hónapból és hát, amit nem tudok, azt el tudom olvasni, ami így sem megoldás felhívom a mentorom. Mindenkinek szüksége van egy mentorra. Mindez a tapasztalatok tükrében belefér napi néhány, de legalábbis heti 4 – 6 órába.

Miért érdemes belevágni?

Mert ha szolgáltatásvezetőként dolgozom, ez a tanulás nem fog plusz időt elvenni, pusztán csak tudatosabban kell végeznem a munkám. Aztán négy hónapon belül ennek sok eredménye lesz, abból a bizonyítvány csak az egyik!

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket