Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Az elvárás tömege

Az elvárás tömege
2017.07.31.

Sokszor mondom a hallgatómnak, hogy egy szolgáltatói szerződés olyan, mint egy házasság. Ez igaz is meg nem is. Bizonyos szempontból még több is, más vonatkozásban azért ez „csak” üzlet ezért sokkal kevesebb a megbocsájtás lehetősége.

Pilát Gábor: "Ha a férfi úgy tekint a nőre, mint egy szép gyűrűre az úján, csak dugni akar. Ha többet szeretne, akkor egy olyan ékszernek látja, ami soha nem birtokolhat!"

Ezzel szemben a szolgáltatási szerződés üzlet és pontosan meghatározzák, vagy meg kéne határozniuk a feleknek, hogy mit várnak egymástól. Ez az elvárás a legerősebb és legnagyobb tömegű dolog, amit sem kikerülni se átugrani nem lehet.

Ezzel szemben egy házasságban az elvárások ne rögzítettek és csak a fejekben vannak, ezen kívül néha még változnak is. A házasságban nincs alapja az elvárásnak, mindkét fél olyan amilyen és ettől függetlenül folyamatosan küzdeni kell a feleknek, hogy egymást és szerelműket megtartsák.

A szolgáltatási szerződés ebből a szempontból úgy tűnik, hogy egészen más dolog, mert itt van alárendelt fél, aki szolgáltat és ezt bizonyos előre meghatározott keretek között kell tennie. Azonban a dolog nem ilyen egyszerű. A szolgáltatási jegyzék vagy az SLA teljesítése mellett itt is vannak lenem írt és ki nem mondott, de a vevő és a kedvezményezettek fejében erősen ott lévő elvárások. Melyek sok esetben még a szolgáltatási jegyzéket is felülírják.

Ezért aztán visszakanyarodhatunk az Pilát Gábor állításához, amiben ha kicseréljük a szavakat így hangzana: Ha a megrendelő a takarító szolgáltatóban csak egy szerződött tűzoltót lát akkor csak nem akar megégni, ha azonban jól is akarja magát érezni, akkor úgy kell tekintenie a szolgáltatóra, mint egy komornyikra, aki ember és társa abban, hogy minden helyzetben jól érezze magát.

Rendkívül fontos, hogy hogy amikor „szolgáltatóról” beszélek akkor abba beleértek minden egyes személyt, aki a szolgáltató cégben tesz azért, hogy a vevő elégedett legyen és ezek közül rendkívül fontos azok szerepe, aki kommunikálnak is a megrendelővel.

Árnyalódik a kép?

Azt gondolom, hogy a jövő szolgáltatásit egészen másképpen kell megtervezni, mint eddig. A szolgáltatásra felkészülés is egészen más dimenziókat nyit. Amikor azt mondjuk szakképzett személyzet, lehet, hogy kevés is.

Az elmúlt egy hónapot nagyrészt azzal töltöttem, hogy megpróbáltam lefordítani tesztkérdésekre az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ tudásszintjét. Ez a munka most egyelőre befejeződött és a kérdések 6 teszt formájában elérhetőek a tudásbázisban. Végtelenszer lehet őket kitölteni és minden kitöltés után mutatja az elért eredményt.

Mi volt a cél?

A cél az, hogy a cégvezetők felismerjék, hogy van egy fantasztikus eszköz a kezükben arra vonatkozóan, hogy megkezdhessék a személyzeti minősítést. Miért is? Hát az előbbiekért és amit még mélységében nem ismernek és amit augusztus végén megismerhetnek.

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő
















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!