Továbbképzések Ritz Tiborral

Továbbképzések Ritz Tiborral
2012.12.31.

Az okosok szerint a tudás abszolút értelemben 5 évenként feleződik. Egyrészt mert amit nem használunk és nincs készségszinten, az elfelejtjük. Úszni vagy biciklizni nem felejtünk el, mert a készségszintű. Másrészt a világ fejlődik a tudásunk relatíve is kisebb lesz. Ezért hát a továbbképzések jelentősége igen nagy.

A 2013-as elképzelés az lenne, hogy az idén beinduló fejlesztéseket megosszam veletek. Azonban ennek nem csak pusztán tudásszerzési célja van, hanem azt gondolom valahogy tovább kéne lépni a gyakorlat, az élet felé. A III. továbbképzés célja megmutatni, hogy milyen összefüggések vannak a tudás, a szakmaiság és az ismertség, elismertség és szerethetőség között.

Mindben külföldi takarítóguru az módja, hogy a közbeszerzések megreformálása igazán akkor következik majd be, ha a valódi szolgáltatást nyújtó vállalkozók elfordulnak az állami megrendelésektől és a piacot tekintik elsődlegesnek. Ennek lehetnek olyan következményei, hogy az állam egy, két, három éven belül felismeri, hogy baj van.

Azonban a marketing és PR nem független a szakmaiságtól, meg kell tudni győzni a vevőt arról, hogy az adott céggel, az adott helyzetben, hogyan járhat a legjobban. A tisztasági igény megvan, csak a vevőknek nincs választási alternatívájuk.

Nézzünk egy példát más üzletágból, ahol ezt profin csinálják. A mobilszolgáltatók mit csinálnak? Beszélgetés, SMS, adatforgalom. Az egyetlen vesenyelhetőség a tarifa kialakításokban van. Tehát nem ugyanazt kínálják olcsóbban, mint a versenytárs, merte hamarosan belebuknának, hanem a használati szokásokat megfigyelve tarifákat alakítanak ki. Ezzel máris gondolkodásra és együttműködésre kényszerítik a fogyasztóikat.

Visszatérve saját házunk tájára és a vevő szemével nézve a dolgokat, a KSH szerint van 3 000 cég, szerintem meg csak 600-van, 600 többé-kevésbé komoly, de lehet, hogy a létesítményemet csak 50-re bíznám rá. Érted? Hogyan tudsz abba az 50 lenni?

Konkrét technikákról fogunk beszélni! Ott találkozunk!

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!