Lépésről lépésre előre

Lépésről lépésre előre
2021.05.18.

Tegnap arról írtam, hogy be kell látnunk nagy a tudáshiány. Azonban ezzel nem csak a takarító szektor küzd, hanem a megrendelők is. A helyes stratégia tehát az lenne, ha ezzel is foglalkoznánk. Még tavaly nyáron felmerült, hogy szükség lenne, egy könyvre vagy valamilyen képző anyagra. Mára ez elkészült.

Tanítani csak azt lehet, aki felismerte, hogy a megtanulandó anyag számára hasznos lehet. Valójában ez egy értékesítési folyamat, mert választ ad az illető egy fontos és életét meghatározó problémájára. Így a helyzet azért nehéz, a felismertetés, mint olyan szinte minden esetben kimarad és ezért a tanítás kárba vész.

Aki 2000-ben ott ült a Lurdy hát mozijában az első KonfirMATISZ tanfolyamon, talán még emlékszik a tanulási folyamat lépésire. A megismerést minden esetben meg kell, hogy előzze a felismerés. Különben a falra hányt borsó esete forog fenn.

Ezért a helyzetet megfelelő komolysággal kell kezelni. Van tehát egy könyv, ami kifejezetten a megrendelőknek íródott. Ez követően mindjárt két kérdés is megfogalmazódik: 1) Ismerjük-e ennek a tartalmát? 2) Miként juttatjuk el a megrendelőhöz?

Mindez persze még további kérdéseket is felvet, de ne szaladjunk ennyire előre. El kéne olvasni a könyvet és párbeszéd kéne, hogy induljon annak kapcsán, hogy mi az, az meghatározó információ, ami a legfontosabb a megrendelő számára. Természetesen ez közvetve nekünk is hasznunkra válik, mert ettől kiegyensúlyozottabb a verseny és csökken a kontraszelekció.

Nyilván innen akkor tudunk tovább lépni, ha pontosan tudjuk, hogy mit mondana valaki a megrendelőknek, aki több mint egy negyed évszázada a takarítás szakmásításával foglalkozik.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő





























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!