Előre lépések?

Előre lépések?
2020.07.17.

Szerintem a helyzet egyre jobb és ugyanakkor pontosan ez a javulás teszi nehezebbé. A képzésben történt változások, feladják a leckét mindenkinek, ugyanakkor nagyon izgalmas, hogy a piac miképpen reagál majd. Ami most látszik, az övön aluli rúgásnak készül.

A takarító szektor 30 éven át nem vett tudomást a közgazdasági törvényekről. Emberségből sem tett tanúbizonyságot, bár nem vehető minden cég egy kalap alá. Vannak jobbak és vannak rosszabbak. Természetesen mindenki a jobbak közé gondolja magát, bár ennek semmilyen racionális alapja nincs.

A piac sem homogén, ha mélyebben megnézzük, akkor legalább 6 féle tipikus megrendelővel találkozhatunk, és nyilvánvalóan vannak átmenetek is. Illetve azt sem feledjük, hogy mihelyt az embernek van ereje és bátorsága szembenézni önmagával és a tényekkel, mindjárt elindul egy változás. Tehát, amit ma látunk, abból semmi nem statikus, hanem dinamikusan változik, vagy nem. Egy mondatban, bármi lehet és annak az ellentéte is.

Takarítst megrendők tipizálása

Ami viszont a mi szempontúkból fontos lehet, hogy tudjuk-e, hogy adott időpillanatban a piac miképpen oszlik meg a 6 kategória szerint és milyen trendek érvényesülnek. Ez lenne a takarító szektor igazán hasznos piackutatása és egyben elemzése.

2018 sokat foglalkoztam a piac felmérésével, elsősorban a magam örömére, mert a tanulmányra igazi és jelentős fizetőképes kereslet nem volt. Pedig az elkészült 100 oldalas jelentés, sok fontos szempontot érintett. Ezért itt most ez ingyen közéteszem, hátha valakinek segít. ritz_piaci-jelentes-2017-1-1.pdf

Nemrégiben volt egy webinárium, amin 15 Kelet-Európai ország szakmai fejlesztője vett részt és elhangzott, hogy valamiféle becsületkasszát kéne bevezetni. Én elmeséltem a vaslemez utcai jó tapasztalataimat, ahol a büfé becsületkassza alapon működött 4 évig és soha nem volt probléma. Minden hét végén több pénz volt a kasszában, mint amit előző pénteken vásároltam és minden esetben az egészet elköltöttem, tehát a kínálat folyamatosan nőtt. A hallgatók pedig boldogak voltak. Lehet, hogy volt potyautas is, de ezt a rendszer nem érezte meg.

Hát nem tudom, kíváncsi vagyok a véleményetekre! Például bárki letölti az anyagot és utaljon, amennyit gondol érte, amennyit az megér neki. Függetlenül attól, hogy mennyi munka van egy ilyen anyagban. Lehet, hogy semmit, lehet, hogy sokat és bizonyos szinten morális kérdés és egyben nagy kísérlet is. Lássuk mi lesz belőle. Ha komolyan gondold, küldj egy e-mail a tiborritz@gmail.com címre és írd meg az összeget, illetve a számlázási adatokat! Lássuk, hol tartunk!

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő






























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!