Egyre csökkenő küszöb és növekvő zavarok

Egyre csökkenő küszöb és növekvő zavarok
2020.09.28.

A professzionális és háztartási kezelőszerek között egyre több az átjárás és ma már sokan beszélnek fél profi szerekről is. Ugyanakkor nem mindenki számára egyértelmű, hogy tisztítószerek vonatkozásban mi az alapvető megkülönböztetési szempontok. Mert ez az egész egyben a marketing is, legalábbis a hozzáértő megrendelők szemében.

A takarítási világpiac hatalmas, ugyanakkor annak különböző, egymástól teljes mértékben eltérő szegmensei vannak. Ebből eddig, mondhatni klasszikusan két szektort különböztettünk meg. A legáltalánosabb és legnagyobbnak tekintett szegmens a háztartási kezelőszerek piaca. Itt jellemzően kevés terméktípust találunk és széles árválasztékot. Mindenki valahová pozícionálja magát és nyilván mást kell nyújtani a felső tízezernek és mást a hétköznapi proletárnak. A vegyipari termékek alapvetően a szupermarketekben elérhetők

A lakósági piacon sok minden változott az elmúlt 30 évben, de azért az emberek fejében még erőteljesen élnek a megszokások. Ezt nevezzük HYPO effektusnak, de van itt olyan is, ami egy jól felépített marketing eredménye és ez a „Domestos” igény.

A lakossági piac hatalmas, mert egy részt magába foglalja a teljesen lakosságot, ez durván 60 Milliárdos piac lenne akkor, ha egy család átlagosan és havonta csak 1 000 Forintot költene tisztítószerre. Ugyanakkor ez a szegmens jelentősen jelen van az intézményi szektorban is, ahol a megrendelők ezeket a szereket ráészesítik előnybe, mert mást nem is ismernek. Továbbá nem utolsó sorban az éves 50 Milliós árbevétellel rendelkező takarító cégek vagy egyéni vállalkozók sem használnak profi szereket, ők is a szupermarketekben vásárolnak. Ennek megfelelőn ez a piac bőven 100 Milliárd felett van.

Na de nézzük mitől professzionális egy kezelőszer

A profi szerek ma már jellemzően nagykiszerelésben elérhető koncentrátumok és sokkal szélesebb választékot képviselnek, mint a háztartási szerek. Ezek a szerek a pH skála minden szintjét lefedik és tartalmaznak egy csomó olyan szert, amit a háztartásokban nem is ismernek és nem is használnak. Mindez megközelíthető alkalmazástechnikailag és marketing szempontból is.

Alkalmazástechnikai szempontból: Ezek a szerek mindegyikének címkéjén ott szerepel, hogy csak olyanok használhatják, akik a takarítást hivatásszerűen végzik, tehát feltételezhetően ki vannak rá képezve. Továbbá ezek a szerek nagyrészt veszélyes anyagok és rendelkeznek egy kísérő dokumentummal is, amit biztonsági adatlapnak hívünk, illetve a fertőtlenítő szereknél még van egy technikai adatlap is, ami bemutatja a hígítási arányok és behatási idők viszonyát. Utóbbiak rendkívül fontosak, mert a fertőtlenítés, mint tudjuk, tartalmi megítélés, ami azt jelenti, hogy a munkavégzés után lövetlenül még nem mondható meg, hogy megfelelően végezték azt el. Azt csak a végrehajtó tudja, hogy betartotta a technológiai fegyelmet.

Marketing szempontból: A szereket erre szakosodott cégek illetve azok professzionális divíziói fejlesztik és gyártják, ezért aztán, ha egy takarító vállalkozás ilyen szereket használ és nem a boltban kapható háztartási anyagokat, akkor az már egy fokkal jobb megítélést kaphat, legalábbis hozzáértő körökben. Aki nem ismeri őket, annak mindegy és nyilván izgalmas kérdés, az is, hogy a személyzet ki van-e képezve a hígításra és a megfelelő szer kiválasztására.

Mindezeken túl, aztán a professzionális kezelőszerek lehetővé tesznek egy sor olyan szolgáltatást, amit a háztartások saját maguk nem csinálnak, mind a védőréteg vagy különböző minőségi szintű és legkülönfélébb burkolatokon alkalmazott impregnálások.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő






























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!