DÍJKÉPZŐ II.

DÍJKÉPZŐ II.
2020.08.25.

Tavaly előtt már volt egy ilyen tréning és ott sok féle tapasztalat jött elő. Talán az összesből kiemelkedik, az, hogy igazán és pontosan hol és mi a baj a magyar takarító szektorban. Nem lehet ezt jól összefoglalni, vagy legalábbis nem egy mondatban. Ami persze a legfontosabb, rántsuk le a leplet az előítéletekről.

Legendák és előítéletek

A megrendelőnek csak az ár számít!

Ez egy legenda. Minden intézményi megrendelő ugyanúgy gondolkodik: be kell szerezni valamit a piacról és meg kell találnia azt a céget, aki ezt a legjobb kondíciókkal kínálja. Tehát ez vezérli a megrendelőt, és amiért ez problémás, az lényegében az, hogy nem érti pontosan, hogy miből kell vallogatnia. Tehát elmegy autót venni, de nem tudja mi a különbség a dízel és a benzin között, az elektromos meghajtású autóról pedig csak szóbeszéd szintjén van információja. Mennyire valószínű, hogy megtalálja a legjobb kínálatot a piacon?

Szalonok és nepperek

Egy jól szabályozott piacon nemes verseny folyik, és nem fordulhat elő rosszindulatú ajánlat, vagy semmiképpen nem jöhet létre törvénytelen szerződés. A jól szabályozott piac egy dolog és a tájékozott vevő egy másik. Ugyanakkor fontos, hogy az adott piacon, az adott szakterületen milyen az uralkodó szakmai kultúra.

 A statisztikai adatok szerint a takarító piacon mindig jelen van egy meghatározó létszámú újonc cég. Minél szabályozottabb egy piac, annál kevesebben vannak. Ausztriában ez durván 5 – 10%, nálunk 30 – 40%. Ez bizonyos szempontból a piac egyik leg meghatározóbb sajátossága, mert igen nagy szerepe van abban, hogy a szolgáltatási díjak alacsonyan maradjanak.

Ezt tetézi, hogy a cégek felkészültsége is rendkívül széles skálán mozog és a piac számára a személyes kapcsolaton kívül, nem nagyon vannak objektív fogózkodó pontjai, azzal kapcsolatban, hogy egy cég, mennyire lesz majd szakszerű, ha megnyeri a szerződést.

Szabályozás kényszere egy szabályozatlan világban

Ha az állam valamit nem akar szabályozni, annak valószínűleg oka van. Egyelőre a takarító szektor legerősebb szabályozása a digitális számlázás és az igazi feketeleves majd akkor jön, ha a szektor adatainak feldolgozásának eljön az ideje. „Te aki, ide beléptél, hagyj fel minden reménnyel!”

A szolgáltatási díjképzés alapvetően céges érdek. Ugyanakkor ez szektor szintű érdek is. Nagy bűne a kamarának, hogy 20 év alatt nem volt képes a Mestervizsgát tető alá hozni, és még nagyobb bűne, hogy azt sem hagyja, hogy ezt más megcsinálja helyette. Pedig erre már a kezdetek kezdetén is képesek voltunk és 57 ember a megfelelő rendszer szerint le is vizsgázott.

Tehát ma nem minden takarító cégvezető tud egy helyes árajánlatot elkészteni. A probléma alapvetően az, hogy szektor szinten nem az elfogadható ajánlatra kell törekedni, hanem a helyesre. Csak a helyes ajánlatok vezetnek majd ki a mocsárból.

További részletek és jelentkezés!

Vissza

Ír nekem, mond el a véleményed!






A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket