"ÚJ SZAKMA SZÜLETIK"
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Tavaly előtt már volt egy ilyen tréning és ott sok féle tapasztalat jött elő. Talán az összesből kiemelkedik, az, hogy igazán és pontosan hol és mi a baj a magyar takarító szektorban. Nem lehet ezt jól összefoglalni, vagy legalábbis nem egy mondatban. Ami persze a legfontosabb, rántsuk le a leplet az előítéletekről.
Legendák és előítéletek
A megrendelőnek csak az ár számít!
Ez egy legenda. Minden intézményi megrendelő ugyanúgy gondolkodik: be kell szerezni valamit a piacról és meg kell találnia azt a céget, aki ezt a legjobb kondíciókkal kínálja. Tehát ez vezérli a megrendelőt, és amiért ez problémás, az lényegében az, hogy nem érti pontosan, hogy miből kell vallogatnia. Tehát elmegy autót venni, de nem tudja mi a különbség a dízel és a benzin között, az elektromos meghajtású autóról pedig csak szóbeszéd szintjén van információja. Mennyire valószínű, hogy megtalálja a legjobb kínálatot a piacon?
Szalonok és nepperek
Egy jól szabályozott piacon nemes verseny folyik, és nem fordulhat elő rosszindulatú ajánlat, vagy semmiképpen nem jöhet létre törvénytelen szerződés. A jól szabályozott piac egy dolog és a tájékozott vevő egy másik. Ugyanakkor fontos, hogy az adott piacon, az adott szakterületen milyen az uralkodó szakmai kultúra.
A statisztikai adatok szerint a takarító piacon mindig jelen van egy meghatározó létszámú újonc cég. Minél szabályozottabb egy piac, annál kevesebben vannak. Ausztriában ez durván 5 – 10%, nálunk 30 – 40%. Ez bizonyos szempontból a piac egyik leg meghatározóbb sajátossága, mert igen nagy szerepe van abban, hogy a szolgáltatási díjak alacsonyan maradjanak.
Ezt tetézi, hogy a cégek felkészültsége is rendkívül széles skálán mozog és a piac számára a személyes kapcsolaton kívül, nem nagyon vannak objektív fogózkodó pontjai, azzal kapcsolatban, hogy egy cég, mennyire lesz majd szakszerű, ha megnyeri a szerződést.
Szabályozás kényszere egy szabályozatlan világban
Ha az állam valamit nem akar szabályozni, annak valószínűleg oka van. Egyelőre a takarító szektor legerősebb szabályozása a digitális számlázás és az igazi feketeleves majd akkor jön, ha a szektor adatainak feldolgozásának eljön az ideje. „Te aki, ide beléptél, hagyj fel minden reménnyel!”
A szolgáltatási díjképzés alapvetően céges érdek. Ugyanakkor ez szektor szintű érdek is. Nagy bűne a kamarának, hogy 20 év alatt nem volt képes a Mestervizsgát tető alá hozni, és még nagyobb bűne, hogy azt sem hagyja, hogy ezt más megcsinálja helyette. Pedig erre már a kezdetek kezdetén is képesek voltunk és 57 ember a megfelelő rendszer szerint le is vizsgázott.
Tehát ma nem minden takarító cégvezető tud egy helyes árajánlatot elkészteni. A probléma alapvetően az, hogy szektor szinten nem az elfogadható ajánlatra kell törekedni, hanem a helyesre. Csak a helyes ajánlatok vezetnek majd ki a mocsárból.
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek innen a számítógép mellől és majd a délelőtt adásból is. Ugyanis ma az MTV1-en a Családbarát Magazinban lesz a szereplés. A téma a …
Mit kezdjünk a szakmai szintekkel és a fizetési kategóriákkal? A válasz nem egyszerű, ezért meghatároztam ezzel kapcsolatban 10 fogalmat, amit majd még ki kéne bővítenünk, de közben …
Miközben készülök a január 29-re szervezett továbbképzőre egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy miképpen is tudná konkrét eredményre fordítani a marketing elméletet a …
A fejlesztés a sikeres jövő záloga. Sokat beszélünk arról, hogy mit lehet és kell változtatni, fejleszteni és mindig az tűnik a legerősebb korlátnak, hogy a megrendelők nem fizetik meg …
A RENESZÁNSZ 2.0 elindult, és emellett két új tréninget is meghirdettem: a régi-új FELÜLETSPECIALISTA 40 órában és az új TISZTASÁGTERVEZŐ 16 órában. Mindkettőben vannak új …
A takarító ember 100 éve még cseléd volt, a takarító cég pedig egy egyszerű közvetítő. 100 éve a cselédek döntő többsége fiatal volt, ma az átlagéletkor, a takarító szektorban …
Az, hogy legyen a takarítási szolgáltatoknak egy szabványos költségvetés rendszere már sokkal korábban megfogalmazódott, mint, hogy felkértek volna az első szakértői feladatra. Akkor …
Igén különleges biztonsági intézkedések mellett tartja meg éves szakmai napját és kongresszusát az osztrák MŰEMLÉK-, HOMLOKZAT- és ÉPÜLETTISZTÍTÓ szakma. Az esemény sok féle …
Akik már regisztráltak láthatják ezt a bejegyzést. Magamnak is, de nyilván számotokra is fontos, hogy a tudás leírása terén mit érhetünk el 2013-as évben. Az új honlap sok …
Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy most elérkezett az, az idő amikor lehetőséget kapunk megmutatni, hogy mit tudunk. A kerekasztal 2 súlyos témát kell, hogy kezeljen: továbblépés a TOD …
22-én az Országgyűlés elfogadta az új Közbeszerzési Törvényt. Ki tudja hányadik módosítás és nincs vége. Azonban ezúttal van benne néhány egészen meglepően jó dolog. Ebből egy …
A blog nagy előnye, hogy minden cikk megnyitás száma látszik. Ennek megfelelően azt gondoltam, hogy hetente készítek egy statisztikát, hogy miképpen áll a cikkek kéthetes olvasottsága. …
Azt gondolom, hogy az alapvető modell hibás. Minden iparágban a megrendelő és a megbízó között ott vannak a szakértők. A takarítóiparban ez még nem alakult ki, azonban 2017-ben …
Szerintem bárki bármit mond, minden problémánk alapja, hogy a kevés tudás van a piacon. Ennek okán aztán sok rossz döntés. Aminek eredménye a jelenlegi helyzet, és amiből egy kiút van. …
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.