A probléma nem olyan egyszerű

A probléma nem olyan egyszerű
2021.06.16.

Ha egy kerékpárért elkérsz 1 milliót, akkor az úgy is kell, hogy kinézzen. Meséltem már arról, hogy öreg török, barátunk, akinek már a dédnagyapja is a bazárban árult, mit mondott a termékek árairól. Ez egy nagyon sokatmondó megközelítés, azonban most mélyebbre megyünk egy kicsit.

Tehát egy terméknek van ÉRTÉKE, egy meghatározott ÁR, amivel a polcra kerül és van egy alkuban kialakult ÖSSZEG, amiért gazdát cserél. Ez a három nem szükség szerint egyforma, akár lényeges különbség is lehet közöttük.

A szolgáltatások tekintetében is beszélhetünk értékről, ami persze relatív. Aztán beszélhetünk arról is, hogy mennyibe kerül megvalósítani a szolgáltatást. Nyilván itt a hangsúly azon lenne, hogy legálisan és méltányosan mennyiért lehet megvalósítani. Végül pedig a lényeg, mennyiért adható el, pontosabban mennyiért veszik meg.

Az érték meghatározásának lényege alapvetően két dologtól függ. Az első az abszolút hasznosság és a második pedig a megrendelő prioritási rendszere. Míg az első az sajátos szakmai tudományos kérdés, addig a második abszolút vevői szubjektivitás, viszont mindkettő befolyásolható, de csak hosszútávon.

Tehát a megrendelő tanítás és nevelése itt kezdődik. Aztán folytatódik azzal, hogy miért érdemes méltányos díjat fizetni, milyen hatásai vannak annak. Ezek aztán megerősítik az alkupozíciókat. Tulajdonképpen ez lenne a lényege a 21.07.02 kerekasztal találkozónak! Ha nincs még meg, rendeld meg a BELSŐ SZTENDERDEK füzetet és foglald le a helyed a kerekasztal megbeszélésen. 10 főnél zárjuk a kapukat, erre az alkalomra.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!