A 0. kilométer
Itt állok egy olyan ház előtt, ahol megszületett a 9. szimfónia. Valami újba belefogni mindig rendkívül izgalmas és egyben félelmetes is. Aki ilyenkor nem izgul, az hazudik. A dolog szép lassan formálódik, nem tudod pontosan milyen lesz, de lelki szemeid előtt látod, látsz már valamit. Az első időszakban homályos, vannak kételyek is, ugyanakkor valamit már megtanultál: csak a tökéletes az, aminek van értelme.
Itt állok egy olyan ház előtt, ahol megszületett a 9. szimfónia. Valami újba belefogni mindig rendkívül izgalmas és egyben félelmetes is. Aki ilyenkor nem izgul, az hazudik. A dolog szép lassan formálódik, nem tudod pontosan milyen lesz, de lelki szemeid előtt látod, látsz már valamit. Az első időszakban homályos, vannak kételyek is, ugyanakkor valamit már megtanultál: csak a tökéletes az, aminek van értelme.
Persze mindig vita van, hogy valami elég érett-e a piacra vagy nem, vagy valaminek éppen az az értéke, hogy egy korszakalkotó kísérlet, egy koncepció?
Ugyanakkor van egy szint, ahol a kísérletnek már nincs helye, ott szuperbiztosra kell menni. Van egy szint, ahol a piac nem tolerálja, hogy tévedj. Ugyanakkor a piac vágyik valami újra, valami különlegesre, valamire, ami megoldja a krónikus problémát. A krónikus alapvetően orvosi fogalom, de ma már a marketing is egyre gyakrabban használja és azt fejezi ki vele, hogy vannak olyan szükségletek, amelyeknek már hosszú ideje nincs megoldása és inkább megtanultunk velük, vagyis a megoldás hiányával együtt élni.
Az osztrák projekt, nevezzük egyelőre így, a küszöbön van. Tegnap elkezdődtek az egyeztetések egy újonnan alakult céggel és formálódik a koncepció. Konkrétumokat még nem árulhatok el, néhány morzsát azért kiszórhatok.
A cég székelye Baden, ezért aztán feltérképeztem, hogy milyen itt a szolgáltatási kínálat. Egy huszonezres város, ahol több, mint 10 takarítást vállaló cég/vállalkozás van, de ebből csak három úgynevezett mestervállalat. Azt hiszem ez kulcskérdés, mert csak ők szolgáltathatnak cégeknek is, a többiek csak a lakosságot tudják kiszolgálni. Fontos, hogy a cégek a legtöbb esetben családi vállalkozások és egy meghatározott személy köre épülnek, illetve van olyan is, ahol az alapító már nem aktív és a második generáció viszi az üzletet.
Tehát izgalmas kérdés, hogy mit lehet kezdeni egy patinás városban, egy olyan szakterületen, mint a takarítás? Ahol 15 – 30 éves cégek uralják a piacot. Ez a kihívás.
Ha valaki nulláról indul, a sok hátrány mellett megvan az a nagy előnye, hogy nem kell semmilyen kompromisszumot kötnie, mert semmi sincs, amit nehéz lenne eldobni. Itt úgy kezdheted elölről, hogy akár a legvadabb álmaidat is megvalósíthatod, ha azok piacképesek. Tehát bármilyen technikai, technológiai újdonság vagy korszaknyitó technológia számodra lehet a hétköznap. Te lehetsz a takarítás Teslája.
Tehát lesz majd különleges technológia, technika és kezelőszerek, aminek szerves része lesz az oktatás és nyilvánvalóan ez mind megalapoz egy teljesen új szolgáltatáskínálatot, portfoliót, ahogy azt a nagyok mondják. Hamarosan jelentkezem az új hírekkel.
Akit ez a kaland érdekel, itt iratkozhat fel.