Ritz Tibor Takarítási szakértő - Alkalmazott környezetkutató blogja

Tanácsadás

A takarítóiparba 1992-ben cseppentem be min légy a tejbe. Az azóta eltelt időben sok mindennel találkoztam, sok féle helyzettel szembesültem.

Az első szakértői feladatokat 2002-ben végeztem. Ebben az évben 3 ember gondolta azt, hogy a takarítási szolgáltatás van olyan komoly dolog, hogy érdemes szakértőre bízni a feladatot. A háromból 1 létesítménygazda cég (CARE FM) volt 1 állami szervezet (Miniszterelnöki Hivatal) és 1 megbízó, egy bank (ERSTE).

Ez egy nagyon jó kezdet volt. Ha nagyképű lennék, akkor azt mondhatnám, hogy a takarítási szakértés piacát Magyarországon én teremtettem meg. Tény, hogy 2002-ben még javában küzdöttünk azért, hogy az állam legalább ismerje el szakmaként a takarítást és mindenki szeme elött csak egy valamiféle szakmunkás lebegett, a szakma menedzsmentjére, a tervezésre, szakmapolitikai stratégiára vagy szakértésre akkor még nem gondolt senki.

Én magam, ekkor már túl voltam kb. 300 ember 40 órás KonfirMATISZ, és 27 ember 900 órás MESTER tanfolyam szintű képzés és két nagyszabású és nagy „port kavaró” mestervizsga (Vígszínház I. és II.) tapasztalatán és ezek alkalmával már a piacon lévő hiányosságok és megoldatlan helyzetek jórészével már találkoztam. Nem gondolom, hogy akkor már teljes értékű szakértőnek számíthattam, de hát vakok között félszemű is király lehet és volt néhány ember, aki komolynak gondolta és hitte is, hogy ez a tudás már valamilyen formában megvan és, hogy valódi érték.

A szolgáltató igény az AUDI pályázata volt, akkortájt az idő- és anyagnorma és technológia alapú gondolkodás nem volt a piac jellemzője és egy ilyen jellegű pályázat elég nagy fejtörést okozott mindenkinek. Az AUDI saját rendszert alkalmazott és ennek kitöltése izgalmas feladat volt, mert a program folyamatosan tett fel kérdéseket és visszalépni nem lehetett benne. Tulajdonképpen az volt a bírálat lényege, hogy a szolgáltató milyen ellentmondásokba kerül önmagával.

A Miniszterelnöki Hivatal egy közbeszerzési pályázat szakmai részét bízta rám és itt vizsgázott az első FŐTÁBLA is. Ez már majdnem olyan volt, mint a mostani, a logikai rendszer azóta sem változott. Ez volt az első olyan pályázat, ahol szakszerű felmérés és területleírás készült és az a szolgáltatók egységes rendszerben adhatták be a pályázataikat. Sajnos, abban az időben nem volt másra lehetőség, csak arra, hogy a legolcsóbb nyerjen. 

Azt gondolom, hogy sok mindenben segíthetek egy olyan embernek, aki még kezdő ezen a pályán. Vagy nem is muszáj kezdőnek lennie, csak éppen még egy adott problémával soha nem szembesült. Minden esetre, ha bármilyen a tisztasággal, annak elérésével vagy értékelésével kapcsolatban bármilyen problémája van, nyugodtan keressen meg, hátha közösen találunk rá megoldást. A 2015-ös évben több mint 1 milliárd Forint értékű szolgáltatási pályázat lebonyolításban vettem részt mint tisztítás-technológiai szakértő.

Kérem töltse ki az alábbi kérőívet és nyugodtan írja le a problémáját, mert a kérdőív visszaigazolásában egy titoktartási nyilatkozattal is kötelezem magam, hogy az ügy köztünk marad. Ha 2016.10.12 - 20 között kitölti a kérdőívet részt vehet a TisztShow záró rendezvényén és egy sorsoláson, ahol egy 100.000 Forint értékű szakértői kupont sorsolok ki!

Tanácsadás

Név *:
Mobil:
email *:
A probléma leírása *:
Milyen megoldást szeretne? *:




A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

A tanácsadás díja a helyzettől függ. A telefonos konzultáció ingyenes, ha csak valamilyen szakirodalomra van szükség akkor annak díja általában a szakirodalom gazdájától függ, de ez sem szokott 50 - 60 ezer Forintnál magasabb összeg lenni. Ha személyes tanácsadásra vagy a probléma közép- vagy hosszútávú projektmenedzsmentjére van szükség akkor megállapodás kérdése.

A tanácsadói munkát alapvetően, immár 5-ik éve jegyzett MATISZ szakértőként végzem.