Zárom a hónapot
Ez az augusztus, minden idők legolvasottabb hónapja volt. 2005-óta, amióta blogot írok nem volt a honlap ennyire látogatott. Ebbe még az is benne van, hogy sokan szabadságon voltak, és ettől függetlenül nőt a látogatok, a feliratkozók és a blogon töltött átlagidő.
Már csak egy bánatom van. Egyszerűen nem lehet kiugrasztani a nyulat a bokorból. Az olvasóim, bár a statisztikák szerint most már több mint 2 000-en vannak, egyszerűen ne tudnak megszólalnia. Nem használ semmi, sem a provokáció, sem bársonyos hangnem. Egyszerűen nem értem. Egyébként értem én, de nem akarom elfogadni.
Szeptembertől új dolgokra készülök. Illetve nem is annyira újak, hanem inkább az, hogy az év első felében volt elég idő sok mindent előkészíteni, ezért aztán a második félév rengeteg új dolgot hoz majd.
A TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS 2017 kapcsán nagyon sok olyan cégvezetővel beszéltem, akik egyrészt újak a piacon, másrészt nem annyira úja, de eddig valahogy nem futottunk össze. A beszélgetések persze valahogy mindig oda futottak ki, hogy miért nem jók az árak, miért nem etikus a szakma és miért nem akarnak dolgozni a munkavállalók.
Azt gondolom, hogy tisztázhatnánk néhány dolgot és akkor ezzel megkezdődik a JELENTÉS második felének a beharangozója. A koncepció az, hogy a JELENTÉS valamiféle média lehetne, ami az év során folyamatosan bővül, egészen addig, amíg 2019-ben meg nem jeleni az új. A JELENTÉS díját egyszer kell kifizetni (most még 1.500 Forint) és egész évben kapod a frissítéseket. Az első frissítés, úgy néz ki, szeptemberben kijöhet.
Mai napra viszont egy ki ízelítő:
Wolf Gábor azt mondja, hogy a vásárlók, tehát a takarító szektor megrendelői is, alapvetően tíz szempont miatt vásárolnak takarítási szolgáltatást. Ez egy fontos meglátás, mert megértést ad sok féle anomáliára, ami szektorunkban van. Ugyanakkor felvillantja a reményt is, hogy hol mit kéne erősíteni.
Nézzük:
- Elit közösséghez tartozni, abba bekerülni
- Mohóság, többet akarok
- Szex reménye, lehetősége – finoman
- Félelem, az ősi erő
- Ego, büszkeség, villogni mások előtt
- Fájdalom csillapítása, elmulasztása: instant vásárlás!
- Saját magam jobb változata, szignifikáns, a “törzsi ranglétrán” előre jutni
- Jutalom, megérdemlem, nekem ez jár, nekem ez a minimum
- Irigység, rossz és jó: ami motivál, inspirál, tettre sarkal
- Szégyen elkerülése
Gondolom első látásra mindenkiben megfogalmazódik valami. Tulajdonképpen olyan ez, mint a hatásmechanizmusok kérdése, mindig mindegyikre szükség van, vagy csak célzottan és tudatosan egyre vagy kettőre kell a hangsúlyt helyezni, a körülmények függvényében. Persze az igazi szakmai tudás, a körülmények helyes felismerése.
A 10 szempontnak van egy általános megközelítése, ezért érdemes a marketinggel foglalkozni. Ebből a szempontból a Wolf Gábort nagyon ajánlom. Azonban van az éremnek egy másik oldala is, ha nem lenne, az csak egy plakett lenne. Viccet félretéve, van a szakmaspecifikus kérdés is, vagyis mindez hogyan működi a takarító szektorban. Szeptikusok szerint semmi nem működik, de lépjünk túl ezen.
A JELENTÉS második fejezete.
Tartalmazni fog egy kitekintést a szálloda piacra és néhány interjút, a szállodapiaccal és úgy általában a takarító piaccal kapcsolatban. Megszólaltatok megrendelőt, takarító szolgáltatót és végrehajtó takarítót is. A második fejezet a tervek szerint 2 – 3 havonta bővülne. Egyelőre most az látom, hogy a projekt értékrendje valahol sárkányölő Szent György és a reménytelen Don Quijote között van, de szerintem kialakul.