Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

VI. Továbbképzés Ritz Tiborral

VI. Továbbképzés Ritz Tiborral
2016.03.15.

A változások egyik legnagyobb akadálya annak az erőnek a hiánya, hogy ránézzünk, és aztán farkasszemet is nézzünk a problémával. Tudom, a probléma soha nem szép látvány és sokszor még emlékeztet is korábbi hibáinkra, a szemét. Viszont csak akkor oldható meg, számolható fel, ha szembe állunk vele, félreteszünk minden önigazolást és pontosan azonosítjuk. Majd meghúzzuk, a laza csavarokat!

2015-ben nem volt továbbképzés, nem tudom miért hagytam ki. Idénre viszont olyant terveztem, ami hatalmas durranás lesz. Tulajdonképpen, amit most szeretnék csinálni, az az utolsó félév tapasztalata szerint kicsit kilépés is a megszokott szakmai sémákból, de ugyanakkor visszaigazolás is arra, hogy hol vannak a gyenge pontok a társadalmi megítélés kapcsán és hol vannak a tartalékok. Kritikus helyzetek is vannak, mind például a munkaerőhiány. Ezekkel is foglalkozunk.

Az idei továbbképzés címe: alapok a legendás szolgáltatás megvalósításához.

Egyre több visszaigazolást kapok arra nézve, hogy a megrendelők vágynak a legendás takarítási szolgáltatásra és meg is fizetnék azt, ha valaki garantálná nekik, hogy biztos megkapják. Ezt pedig senki más nem garantálhatja nekik, csak a szolgáltató, aki arra vállalkozik, hogy ezt megvalósítsa. Maradéktalanul elégedetté tenni a megrendelőt nem egyszerű feladat. Sokan próbálkoznak abban, hogy valamiféle receptet sűrítsenek 5, 7 vagy 10 pontban. Nyilván van az egésznek egy titka, de ez nem egy szó vagy egy mondat vagy 10 pontban összefoglalható know-how. Ez annál egy kicsit bonyolultabb.

Mire vállalkozom a továbbképző alatt?

Az első és legmeghatározóbb dolog az a felelősség és a garancia kérdésköre. Hiszek abban, hogy az anyag, amit összeállítottam remek, de érzem is azt a felsőséget, ami engem terhel abban, hogy miképpen lesznek az adatokból készségek és ebből hogyan áll össze a gyakorlatban alkalmazott tudás, továbbá hogyan jönnek majd a visszaigazolások. Mert, hogy a visszaigazolások teszik majd legendássá azt a bizonyos szolgáltatást. Szeretném, ha kristálytiszta lenne, hogy nem blöffölök, és ha azt mondom valamire, hogy az a járható út, akkor én is azon járok.

Ezért a tréningre való jelentkezési lap is nagyon érdekes. A jelentkezőknek három lehetőségük van.

a)      Tudják, mire jelentkeznek, ismernek engem jól és nem foglalkoznak a garancia kérdéseivel, az árat megfelelőnek tartják és elfogadják.

b)      A második lehetőség, hogy hogy ott lehetnek egy magasabb áron, mint VIP vendég, nem tudják, mint kapnak ezért cserébe, mi az a plusz, de bíznak bennem és bejelölik az 50%-al magasabb összeget, mert még ez is elfogadható.

c)       A harmadik lehetőség még izgalmasabb, mert egyáltalán nem fizetnek előre, tehát a kockázat 0. Meghalogatják az infót és ezt követően döntik el mennyire elégedettek. Nekik a díjat csak a tréninget követően számlázom és csak annak, aki ezt a tanfolyam végén írásban, egy bizonyos protokoll szerint meg is igényli.

Ez 100% elégedettségi garancia. Nyilván mindent megteszek, hogy mindenki elégedett legyen.

A célom, hogy felismerés és cél vonatkozásában tényleges olyan szemlélet béli változást okozzak, aminek következtében egy éles fordulattal a megrendelő tényleg megkaphatja azt, amiről oly régóta álmodik. A jelentkezési taktikákról statisztika készül és ki is értékeljük. Minden, amit én teszek ezzel kapcsolatban, azt úgy csinálom, hogy az másolható legyen és minden, ami nálam működik, az nálad is fog.

A tréning alatt 6 meghatározó fogalmat tisztázok, mint az előző 4 és még másik kettő, mint: az etika, és a motiváció. Ami viszont a leg lényegesebb, hogy nem csak definiálom őket, hanem minden egyes fogalom vonatkozásában felállítok egy kapcsolatrendszert egy hármas fogalomrendszerrel, amit alapnak tekintek.

A legendás szolgáltatás alapja egy hármas rendszer, ami a szolgáltatási folyamatból, annak maradéktalanul való megvalósításához szükséges tudásból és mivel, hogy a takarítási szolgáltatás lényege az élő erő, az embernek adott visszaigazoláskból, objektív értékítéletből áll. Ez így akkor tovább 3 kulcsfogalom, amibe szerintem eddig senki nem mélyedt bele, ugyanis e fogalmak metszéspontjain vannak a szolgáltatás kritikus pontjai. Ez még 3 újabb szempont és hidd el, ezek körül „keringenek” a vevői reklamációk. Ha elkerülöd a vevői reklamációkat már félúton vagy a legendás szolgáltatás megvalósításában. Gyere el a továbbképzőre és nem bánod meg!

Ami pedig a ráadás, hogy mind a hat fogalom definícióját és kapcsolatrendszerét az alapokkal megelőzi egy nemzetközi szaktekintély video előadása. Ahhoz, hogy ezt a 6 előadást kiválogassam 500 előadást néztem meg az elmúlt 6 hónapban és van olyan amit többszőr is. Ez nagyjából úgy 100 órányi munka és spontán tanulás volt. Olyan előadókat válogattam ki, akik úgy világítják meg a fogalom körüli helyzetet, hogy az elég vitát indító okot szolgáltatnak majd az interaktivitásra is. Mert, hogy ezen a napon nem csak én fogok beszélni, hanem te is.

Tehát a 2016-os továbbképző minimum egy tucat fogalom tisztázásával, 6 ragyogó elme gondolatainak megismerésével és egy nagyon érdekes üzleti logikai tapasztalattal visz majd közelebb a saját legendás szolgáltatásod megvalósításához.

>> ŰRLAP <<

 

 

Vissza

Szakanyag megrendelő






















A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!