VI. Továbbképzés Ritz Tiborral
A változások egyik legnagyobb akadálya annak az erőnek a hiánya, hogy ránézzünk, és aztán farkasszemet is nézzünk a problémával. Tudom, a probléma soha nem szép látvány és sokszor még emlékeztet is korábbi hibáinkra, a szemét. Viszont csak akkor oldható meg, számolható fel, ha szembe állunk vele, félreteszünk minden önigazolást és pontosan azonosítjuk. Majd meghúzzuk, a laza csavarokat!
2015-ben nem volt továbbképzés, nem tudom miért hagytam ki. Idénre viszont olyant terveztem, ami hatalmas durranás lesz. Tulajdonképpen, amit most szeretnék csinálni, az az utolsó félév tapasztalata szerint kicsit kilépés is a megszokott szakmai sémákból, de ugyanakkor visszaigazolás is arra, hogy hol vannak a gyenge pontok a társadalmi megítélés kapcsán és hol vannak a tartalékok. Kritikus helyzetek is vannak, mind például a munkaerőhiány. Ezekkel is foglalkozunk.
Az idei továbbképzés címe: alapok a legendás szolgáltatás megvalósításához.
Egyre több visszaigazolást kapok arra nézve, hogy a megrendelők vágynak a legendás takarítási szolgáltatásra és meg is fizetnék azt, ha valaki garantálná nekik, hogy biztos megkapják. Ezt pedig senki más nem garantálhatja nekik, csak a szolgáltató, aki arra vállalkozik, hogy ezt megvalósítsa. Maradéktalanul elégedetté tenni a megrendelőt nem egyszerű feladat. Sokan próbálkoznak abban, hogy valamiféle receptet sűrítsenek 5, 7 vagy 10 pontban. Nyilván van az egésznek egy titka, de ez nem egy szó vagy egy mondat vagy 10 pontban összefoglalható know-how. Ez annál egy kicsit bonyolultabb.
Mire vállalkozom a továbbképző alatt?
Az első és legmeghatározóbb dolog az a felelősség és a garancia kérdésköre. Hiszek abban, hogy az anyag, amit összeállítottam remek, de érzem is azt a felsőséget, ami engem terhel abban, hogy miképpen lesznek az adatokból készségek és ebből hogyan áll össze a gyakorlatban alkalmazott tudás, továbbá hogyan jönnek majd a visszaigazolások. Mert, hogy a visszaigazolások teszik majd legendássá azt a bizonyos szolgáltatást. Szeretném, ha kristálytiszta lenne, hogy nem blöffölök, és ha azt mondom valamire, hogy az a járható út, akkor én is azon járok.
Ezért a tréningre való jelentkezési lap is nagyon érdekes. A jelentkezőknek három lehetőségük van.
a) Tudják, mire jelentkeznek, ismernek engem jól és nem foglalkoznak a garancia kérdéseivel, az árat megfelelőnek tartják és elfogadják.
b) A második lehetőség, hogy hogy ott lehetnek egy magasabb áron, mint VIP vendég, nem tudják, mint kapnak ezért cserébe, mi az a plusz, de bíznak bennem és bejelölik az 50%-al magasabb összeget, mert még ez is elfogadható.
c) A harmadik lehetőség még izgalmasabb, mert egyáltalán nem fizetnek előre, tehát a kockázat 0. Meghalogatják az infót és ezt követően döntik el mennyire elégedettek. Nekik a díjat csak a tréninget követően számlázom és csak annak, aki ezt a tanfolyam végén írásban, egy bizonyos protokoll szerint meg is igényli.
Ez 100% elégedettségi garancia. Nyilván mindent megteszek, hogy mindenki elégedett legyen.
A célom, hogy felismerés és cél vonatkozásában tényleges olyan szemlélet béli változást okozzak, aminek következtében egy éles fordulattal a megrendelő tényleg megkaphatja azt, amiről oly régóta álmodik. A jelentkezési taktikákról statisztika készül és ki is értékeljük. Minden, amit én teszek ezzel kapcsolatban, azt úgy csinálom, hogy az másolható legyen és minden, ami nálam működik, az nálad is fog.
A tréning alatt 6 meghatározó fogalmat tisztázok, mint az előző 4 és még másik kettő, mint: az etika, és a motiváció. Ami viszont a leg lényegesebb, hogy nem csak definiálom őket, hanem minden egyes fogalom vonatkozásában felállítok egy kapcsolatrendszert egy hármas fogalomrendszerrel, amit alapnak tekintek.
A legendás szolgáltatás alapja egy hármas rendszer, ami a szolgáltatási folyamatból, annak maradéktalanul való megvalósításához szükséges tudásból és mivel, hogy a takarítási szolgáltatás lényege az élő erő, az embernek adott visszaigazoláskból, objektív értékítéletből áll. Ez így akkor tovább 3 kulcsfogalom, amibe szerintem eddig senki nem mélyedt bele, ugyanis e fogalmak metszéspontjain vannak a szolgáltatás kritikus pontjai. Ez még 3 újabb szempont és hidd el, ezek körül „keringenek” a vevői reklamációk. Ha elkerülöd a vevői reklamációkat már félúton vagy a legendás szolgáltatás megvalósításában. Gyere el a továbbképzőre és nem bánod meg!
Ami pedig a ráadás, hogy mind a hat fogalom definícióját és kapcsolatrendszerét az alapokkal megelőzi egy nemzetközi szaktekintély video előadása. Ahhoz, hogy ezt a 6 előadást kiválogassam 500 előadást néztem meg az elmúlt 6 hónapban és van olyan amit többszőr is. Ez nagyjából úgy 100 órányi munka és spontán tanulás volt. Olyan előadókat válogattam ki, akik úgy világítják meg a fogalom körüli helyzetet, hogy az elég vitát indító okot szolgáltatnak majd az interaktivitásra is. Mert, hogy ezen a napon nem csak én fogok beszélni, hanem te is.
Tehát a 2016-os továbbképző minimum egy tucat fogalom tisztázásával, 6 ragyogó elme gondolatainak megismerésével és egy nagyon érdekes üzleti logikai tapasztalattal visz majd közelebb a saját legendás szolgáltatásod megvalósításához.