Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Újév, új célok: a sikeres takarítócég vezető

Újév, új célok: a sikeres takarítócég vezető
2015.12.13.

A magyar takarítóipar kb. 25%-ának van honlapja, és akinek van azok közül talán a negyede ér valamit. Mert, hogy az egy dolog, hogy van egy honlapod, a digitális jelenlétnek ez csak az egyik eleme. Ahhoz, hogy valóban megtalálható legyél a világhálón sok minden mást is kell csinálni és ezek eredménye ma már szuperpontosan mérhető.

Azt gondolom, hogy 2016 egy olyan év lesz, amit sokan vízválasztónak gondolnak. Az uralkodó trendek abba az irányba mutatnak, hogy a megrendelők a szolgáltató választás pillanatában egyre erőteljesebben helyezik a hangsúlyt a szolgáltatás biztonságára, ezt követi az ár, majd a minőség és csak a végén van az ígért rugalmasság. A szerződés megkötése után azonban az ár már nem kérdés (hiszen az már nem változik) és helyébe a rugalmasság lép.

Ez a helyzet elsőre úgy látszik, hogy a nagycégeknek kedvez, azonban ez nem teljesen így van. Fontos azonban az leszögezni, hogy a hosszú referencialista igen is erény, míg a kicsi, a világhálón elérhetetlen és az egyébkén súlyos önérzet nem.

Mit lehet tenni? Mit kell tenni!

Aki nincs a világhálón lépjen fel és legyen ott aktív.

Nem kell ettől félni, mert ma már rendkívüli lehetőségek vannak és ezek költsége sem jelentős, ami talán most elsőre félelmetesnek tűnhet az, az, hogy naponta szánni kell rá legalább 1 órát. Később, ahogy az ember, tanul lesz ebből 2 vagy 3 is, de ennek eredménye viszont sokszorosa lesz az eddigieknek.

Az első dolog, ami felmerül: az időgazdálkodás égető szükséglete

Ezzel sem lenne probléma, rengeteg hatékony technika van ma a piacon. Én már több mint 15 éve egy rendszert alkalmazok és ez rendkívül jól bevált. Mindig van időm minden fontos dologra, még akkor is, ha az közvetlenül nem generál árbevételt. Természetesen néha én is örülnék, ha egy nap nem csak 24 órából állna, de vannak dolog, amit nem tudunk megváltoztatni.

jev uj celok a sikeres takaritoceg vezeto1

Amit tehát javasolhatok a 2016-os évre. Ez nem más mind az „öt ujj” stratégiája.

  1. Mit karunk elérni? Éves célkitűző tréning (szervezeten belül és/vagy külső tréner bevonásával). A cél olyan kell, hogy legyen, amiben az érintettek valóban hisznek, azonban olyan komoly kell, hogy legyen, hogy annak megvalósításához komoly erőfeszítés kell, és ezt lássák is be az érintettek. Ezek kitűzéséhez meg vannak, a jól bevált technikák csak végig kell őket csinálni.
  2. Milyen csatornákon tudunk/akarunk kommunikálni? Új honlap (új dómén). Vég kell gondolni mit értékünk el eddig, hogyan tudjuk ezt bemutatni és miképpen szerettetjük meg magunkat. Ezen felül nagy ereje van a személyes kapcsolatnak is és a rendezvényeknek. Utóbbi jelentősége akkor lesz meghatározó, ha van elég közönség. Ennek a rendszernek szerves része a FB profil és honlap és az ott kifejtett aktivitás is illetve idő és erőnek megfelelően más szociális hálózatok is.
  3. Miben vagyunk a legjobbak? Koncepció arról, hogy a céget hova kell pozícionálni vagy újrapozícionálni. Jöhet a SVOT analízis is, de a leglényegesebb, hogy ismerjük meg a piacunk kínálati oldalát, vagyis a konkurenciát. Látni fogjuk, hogy lesznek területek, ahol nem érdemes erőlködni és vannak olyanok, ahol van „rés a pajzson”. Nem hiszek a spontán konkurenciaismeretben.
  4. Kik azok, akiknek ki tudjuk elégíteni az igényeit? Választ találni arra, hogy kiknek akarunk eladni. Tudom nem egyszerű, de meg kell találni azt a – takarítóipar specifikusan – 1 000 vagy 1 500 döntéshozó embert, aki potenciálisan el tud majd látni megbízással. Nyilván ez a szám attól függ, hogy mi az éves célunk 50 Millió Forint? Vagy annál több?
  5. Mit mondunk a piacunknak? Rendszeres kommunikáció, szakmai tartalom megosztása a célközönséggel hétről hétre, hónapról hónapra. A kiválasztott célpiacnak lehet, hogy nincs még meg a problématudata és nem látja a kockázatokat. Az is lehet, hogy látja, csak nem tudja, hogy ki az, aki biztosan segíthetne neki.

Ha bele akarsz vágni, itt vagyok segítek!

 

Vissza

Szakanyag megrendelő














A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket