Tudás, ami nincs!
Az élet zajlik, a fluktuáció az ekébe és bár a bérek is már rég elszálltak a szolgáltatási képesség nem nőtt. Mindezeket összefoglalva az egyre többet fizető megrendelő egyre elégedetlenebbek. Sajnos a jobban megfizetett takarító, nem nyújt többet.
Furcsa értékválságban vagyunk, és egyelőre nem látszik a kiút. Pedig nyíltan kéne beszélni arról, hogy a bérek felzárkóztatása a nyugat-európai szinthez elengedhetetlen, ugyanakkor egy gyors és masszív béremelés sem a hatékonyságot, sem pedig az eredményességet nem javítja csak akkor, ha azt rendkívül körültekintéssel csinálják.
Tudás, ami megszerezhető
A tegnap kiküldött tesztet 42 személy töltötte ki, és az elérhető 22 pontból egy személy érte el a 19 pontot. Gratulálok neki! Az első napot követően az átlagpontszám 10 körül alakult, tehát van mit tanulni még. A teszt többször is kitölthető itt!
Ez a teszt a legalapvetőbb tudást taglalja.
Lehet, hogy a 100%-os kitöltés hiányában nem is szabadna a szolgáltatásban munkaadóként részt venni. Nem titok hamarosan készen áll az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ könyv, ami a takarítási tudományok alapját képezi, és amire majd ráépül a VEZETŐÜLÉSES GÉPKEZELŐ illetve a SZAKMUNKÁS és a végén a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ. Ezzel nem fejeződik be a történet ugyanis ezek fölött is van még olyan szakmapolitikai és menedzsment tudás, ami sajnos hiányzik piacról.
A tudás önmagában nem elég
Nyilván tudni egy dolog és csinálni egy másik. Ezen kívül nagyon fontos az üzleti környezet. Jelenleg a takarítási szolgáltatások szabályozása még gyerekcipőben jár, azonban szakmapolitikát szerintem csak az tud csinálni, akinek minden szakmai tudása megvan és folyamatosan fejleszti is magát.