Továbbkéző (junius 4)
A tegnapi bejegyzés kapcsán több dolog is felmerült. Ebből talán két dolog a legfontosabb. Az egyik az ajándékok értéke, míg a másik a felhasználhatóság és azok a stratégiák, amelyek ezzel kapcsolatosak. Tehát amire most készülünk nem egyszerűen csak egy továbbképző, hanem valaminek a kezdete.
A továbbképző témája a piaci kommunikáció és ennek alapja, hogy a cég miképpen pozícionálja magát és milyen termékekkel jelenik meg a piacon. Tehát figyelni kell, mert a piac változik és lehet, hogy tovább kell lépni azon, amiről el sem tudjuk képzelni, hogy más is lehet. Tehát amiről most beszélni fogunk az szuper titkos lesz és csak 100 cégvezetőnek akarom elmondani.
Térjünk vissza az alapgondolathoz: a három plakát annak a bemutatása, hogy a tisztítás-technológiai szakma milyen összefüggésrendszerekkel bír technológiai szempontból. Az első kettőn még van szöveg, de harmadik már csak piktogram. Valójában kívülállónak lehet, hogy érthetetlen, de lehet, hogy nem. Jelentősége pedig éppen ebben áll.
2013 a versenyek éve. Nyilván a CleanEurope futamai meghatározóak ebben, de a lényeg az a piacon zajlik majd. Vagyis mit tud tenni, mire lehet képes 100 cégvezető, ha elhatározza, hogy újrapozícionálja, újracsomagolja, újraértelmezi a piac fejében a tisztítás-technológia szakmát.
Száz szónak is egy a vége: a 100 cég kap 10 konkrét kommunikációs eszközt és apropót arra, hogy beszédbe elegyedjen a megbízójával vagy potenciális megbízójával. A célokat magatoknak tűzitek ki, az eredmények ennek megfelelően jönnek majd, engem ennek a piacra gyakorolt hatása izgat, ugyanis előfordulhat, hogy hirtelen, még a nyár előtt kialakul, mondjuk 5 – 600 párbeszéd.