Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Tisztítás-technológiai parlament, ahogy ígértem

2013.03.07.

Nagyon gyakran hallom, hogy kimaradtam, lemaradtam, elkéstem és nem értem rá. Ha az ember nem kap meg valamilyen fontos információt az sajnos annak, rendszernek a hiánya, ami nélkül ma nem lehet élni. Ki kell alakítani azokat az információ csatornákat ahol biztos, megkapom az információ és azokra minden pillanatban figyelni kell.

A szakma 3 000 cégből áll. Ezeknek kb., nem tudjuk pontosan, de durván 2500 tulajdonosuk lehet. Nagy kérdés, az hogy nekik milyen információs csatornáik vannak?

Második izgalmas kérdés, hogy Ők mennyire gondolják komolyan, hogy a takarítás egy olyan szakma, amit jól meg kell tanulni és aztán fontos szakmapolitikai kérdések is vannak, nem beszélve az időszerű szabályozásokról.

Visszatérve az információs csatornákra. A régi honlapon kiment 1200 címre hírlevél és az honlap találata napi 50 és 100 között volt. Az új honlapra regisztrálni kellet, 125 ember regisztrált és az új honlap találata napi 50 – 100 között van.

Tehát 800 – 1000 ember megkapta a hírlevelet és nem olvasta el az információt. Ma 125 ember kapja a meg a hírlevelet és 80% reagál. Ezért megérte új honlapot csinálni.

Most jön a lényegi kérdés: ha akarunk egy ilyen parlamentet, akkor hogyan érjük el a „süketeket” és a „vakokat”? Ugyanis bármilyen passzívak mégiscsak a szakma részei és a véleményük abból a szempontból meghatározó lehet, hogy meghatározó részei a piacnak.

Az első dolog, hogy a napokban a TisztaTérTechnológia magazin kiment a Zsuzsa által ismert minden takarító céghez. Az alapvető kérdés, hogy hány előfizetés lesz ebből. Az újság egy meghatározó csatorna. Persze ez a része is nehéz ügy, mert éppen tegnap voltam cégnél vezetőnél, aki előfizetője a TTT-nek és az összes tavalyi szám még felbontatlan tasakban ott hevert az asztalán. Így aztán nehéz kommunikálni.

Szóval az internet korlátos az írott sajtó még inkább, de arra nincs pénz, hogy a TV-ben hirdessünk. Mit gondoltok, hogy garantáljuk, hogy az információ mindenkihez eljusson?

Vissza

Szakanyag megrendelő













A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket