Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Teljes körű integrált tisztítás-technológia

Teljes körű integrált tisztítás-technológia
2018.01.30.

Írtam a Herzberg féle tényezőkről és volt már szó a munkalapról, is mint alapvető szolgáltatási dokumentumról. Azonban az látszik, hogy sokak fejében, a kép még nem áll össze egy egységes rendszerré. Nézzük meg hogyan kéne ezt látni és nem csak nézni.

Ha a megrendelőnek önmagában a tisztaság nem elég a boldogsághoz, mi az, amit még adni tudunk neki? Természetesen itt nem arról van szó, hogy minden cég tökéletesen tejesít a tisztaság kapcsán, mert hát ott is vannak még kihívások.

De ha mondjuk, a tisztaság része tökéletes lenne, akkor is kéne még valami

Egy rendszer, ami segít a tökéletes szolgáltatás megvalósításában, az emberek felelősségének fejlesztésében és a megrendelőt bevonja egy játszmába, amiben mindenki nyerhet. Még mielőtt bármiről is beszélünk, fontos látni, hogy ez a modell három szereplős és mindenkinek felkészültnek kell lennie, hogy a szerepét 100%-osan betöltse.

Csak hogy jól értsük: az étkezés, ha csak az alapvető szükségleteket elégíti ki higiénés tényező, azonban ha ehhez kulináris élmény is tarozik, akkor az, motivációs faktor is. A szállás, ha csak az alapvető szükségleteket elégíti ki, akkor az, higiénés tényező, ha viszont egyéb élményeket is ad, akkor a motivációs faktor. A végtelenségig sorolhatnám, hogy különböző üzletágakban miként „turbózták” fel az alapszolgáltatást vagy alapterméket. Mindezekkel szemben a takarítóipar ezt még nem tette meg, aztán nagy boci szemekkel csodálkozik, hogy nem értékeli a megrendelő a tisztaságot.

Dióhéjban, a történet a vadnyugaton zajlik, ahol előbb lőnek, és aztán kérdeznek. Mindenkinek jól kiforrott technikája kell, hogy legyen arra, hogy a munkáját miképpen végzi. A saját hozzáadott érték, pedig kiemeli öt a tömegből.

1) A megrendelő: fogadja a belső tanúsítványokat és közben rendszert épít annak érdekében, hogy a belső tanúsítványok tartalmát statisztikailag ellenőrizze. Ez azt jelenti, hogy kapcsolatba kerül a végrehajtóval. A takarító végrehajtó emberi és szakmai minősége nagyrészt meg fogja határozni a szolgáltatás értékelését. Ez egy játszma, amiben a megrendelő érdekelt abban, hogy kimutassa a takarítás objektív minőségét.

2) A szolgáltató: kap egy lehetőséget, de ugyanakkor egy tartalom menedzsment rendszert is fenn kell tartania, ahhoz, hogy a megrendelő mindig azt kapja, amire szüksége van. Továbbá meghatározza a végrehajtó feladatait és fejleszti a személyzetet. Ez egy játszma, amiben a szolgáltató napról napra, hétről hétre bizonyít vagy elbukik.

3) A végrehajtó: létrehozza, megvalósítja az elvárásokat és dokumentálja azt. Ugyanakkor képes az átadásra és interaktivitásra. Most részévé válik, egy játszmának ahol neki sokkal nagyobb szerepe van, mint eddig. Tulajdonképpen az értékelés szerves részévé válik és ehhez folyamatosan fejlődnie is kell.

Ez egy új modell, ha mélyebben akaratod megismerni gyere el a legújabb tréningekre. Ha ezt megérted más szemmel fogsz nézni a saját szolgáltatásodra, az embereidre és a megrendelőidre is. A játszma beindul!

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!