Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Teljes körű integrált tisztítás-technológia

Teljes körű integrált tisztítás-technológia
2018.01.30.

Írtam a Herzberg féle tényezőkről és volt már szó a munkalapról, is mint alapvető szolgáltatási dokumentumról. Azonban az látszik, hogy sokak fejében, a kép még nem áll össze egy egységes rendszerré. Nézzük meg hogyan kéne ezt látni és nem csak nézni.

Ha a megrendelőnek önmagában a tisztaság nem elég a boldogsághoz, mi az, amit még adni tudunk neki? Természetesen itt nem arról van szó, hogy minden cég tökéletesen tejesít a tisztaság kapcsán, mert hát ott is vannak még kihívások.

De ha mondjuk, a tisztaság része tökéletes lenne, akkor is kéne még valami

Egy rendszer, ami segít a tökéletes szolgáltatás megvalósításában, az emberek felelősségének fejlesztésében és a megrendelőt bevonja egy játszmába, amiben mindenki nyerhet. Még mielőtt bármiről is beszélünk, fontos látni, hogy ez a modell három szereplős és mindenkinek felkészültnek kell lennie, hogy a szerepét 100%-osan betöltse.

Csak hogy jól értsük: az étkezés, ha csak az alapvető szükségleteket elégíti ki higiénés tényező, azonban ha ehhez kulináris élmény is tarozik, akkor az, motivációs faktor is. A szállás, ha csak az alapvető szükségleteket elégíti ki, akkor az, higiénés tényező, ha viszont egyéb élményeket is ad, akkor a motivációs faktor. A végtelenségig sorolhatnám, hogy különböző üzletágakban miként „turbózták” fel az alapszolgáltatást vagy alapterméket. Mindezekkel szemben a takarítóipar ezt még nem tette meg, aztán nagy boci szemekkel csodálkozik, hogy nem értékeli a megrendelő a tisztaságot.

Dióhéjban, a történet a vadnyugaton zajlik, ahol előbb lőnek, és aztán kérdeznek. Mindenkinek jól kiforrott technikája kell, hogy legyen arra, hogy a munkáját miképpen végzi. A saját hozzáadott érték, pedig kiemeli öt a tömegből.

1) A megrendelő: fogadja a belső tanúsítványokat és közben rendszert épít annak érdekében, hogy a belső tanúsítványok tartalmát statisztikailag ellenőrizze. Ez azt jelenti, hogy kapcsolatba kerül a végrehajtóval. A takarító végrehajtó emberi és szakmai minősége nagyrészt meg fogja határozni a szolgáltatás értékelését. Ez egy játszma, amiben a megrendelő érdekelt abban, hogy kimutassa a takarítás objektív minőségét.

2) A szolgáltató: kap egy lehetőséget, de ugyanakkor egy tartalom menedzsment rendszert is fenn kell tartania, ahhoz, hogy a megrendelő mindig azt kapja, amire szüksége van. Továbbá meghatározza a végrehajtó feladatait és fejleszti a személyzetet. Ez egy játszma, amiben a szolgáltató napról napra, hétről hétre bizonyít vagy elbukik.

3) A végrehajtó: létrehozza, megvalósítja az elvárásokat és dokumentálja azt. Ugyanakkor képes az átadásra és interaktivitásra. Most részévé válik, egy játszmának ahol neki sokkal nagyobb szerepe van, mint eddig. Tulajdonképpen az értékelés szerves részévé válik és ehhez folyamatosan fejlődnie is kell.

Ez egy új modell, ha mélyebben akaratod megismerni gyere el a legújabb tréningekre. Ha ezt megérted más szemmel fogsz nézni a saját szolgáltatásodra, az embereidre és a megrendelőidre is. A játszma beindul!

Vissza

Egy komoly projekt

Egy szakmai szótár megírása hosszú idő és keserves munka, ha pedig jól belegondolunk gazdasági szempontból, legalábbis a szerzőnek nem is igazán éri meg. Mégis szakmapolitikai szempontból rendkivül fontos, hogy végre 30 év után legyen egy ilyen értelmező szótárunk. Továbbá azért nyilván ez azért szakmai presztizs is egyben, és azdott esetben többet jelent mint ha csak úgy egyszerűen anyagilag megéri. Azonban ezt finanszirozni kell, és ha az ember minden mással van elfogllava, a munka nem halad. 
Mindezek alapján a következő javaslatom van: Mindössze 1 000, azaz ezer Forint támogatásért megküldöm a szakmai szótár jelenlegi összerakott 1.0 változatát. Ez nem a végleges változat, ma már elég jó képet ad arról, hogy milyen lesz egy fél vagy 1 év múlva. A szótár 6 nagy fejezetre tagológik és azon belül is vannak alfejezetek és a szavakat logikai sorrendben ismerteti. Ezen kivül a szavak megjelennek abc sorrenben is, ahol viszont az van megadva, hogy az adott szó melyik fejezetben található.
90

oldal

250

szakmai fogalom

Mikor lesz a helyzet jobb?
Szakmapolitikai program
Hívjon bátran, beszélgessünk és csatlakozzon a mozgalomhóz.

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

Néhány szóban a szakértői tevékenységemről

2002-ota veszek részt piaci- és közbeszerzési pályázatokban, a legtöbb esetben az Ajánlatkérők oldalán, de nem ritka, amikor Ajánlatadók is felkérnek egy-egy nagyobb projket kapcsán. Természetesen egyszerre, mindig csak az egyik oldalon. Meggyöződésem, hogy a jó tender a területnek megfelelően szigorú küszöbfeltételeket (alkalmassági szempontok) az értékelési kritériumok pedig csak 50%-ban díj jellegűek, a másik 50% pedig szakmai tartalom. A tender sikeréhez pedig egyaránt hozzátartozik a megfelelő területi felmérés, a szakma-specifikus SLA meghatározása és igazán valódi szolgáltatási szerződés tervezet. A szolgáltatás akutomatikus árbecslést is jelent. Ha egy ajánlattevő velem dolgozik egy tender kapcsán, 99% garanciája van, hogy megtaláljuk számára a legkedvezőbb szolgáltatót. A szakértői szolgáltatás utánkövetése, az MSZ EN 13549: 2004 szabvány szerini minőségmérés. 
2007 és 2014 között helyettes vezető szakértőként részt vettem az EuroSkills szakmai versenyek sorozatban és 4 nemzetközi szakmai versenyt szerveztünk meg.
310

Ügyfél

350

Köz- és piaci beszerzés

A hatályos SARS CoV2 T-T Protokoll igénylése

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!