Tehát akkor összefoglalva
A szervezés rendkívüli nehézségekbe ütközik, a potenciális résztvevők nagy része apátiába süllyedt. A Tisztítás-technológiai Tudományok Intézete úgy ítéli meg, hogy az erőket más irányba kell összpontosítani. A 100 főt elérni, ha nem is lehetetlen, olyan erőfeszítést igényel, aminek már nincs értelme.
A június 4 témája a megbízóval kezdeményezett és folytatandó párbeszéd stratégiai elemei és konkrét eszközeinek áttekintése lett volna.
Tisztán kell látni, hogy ha egy cég – bármilyen nagy legyen is az – kezd bele egy ilyen programba, annak jelentős piacformáló hatása nem lesz. Az első mondatban említett eszközrendszer mindegyik eleme olyan konkrét projekt, ami során 1 000 – 3 000 létesítménygazdához kell eljutni, annak érdekében, hogy egy adott szakma-specifikus szempont eljusson és beépüljön a köztudatba.
Az itthoni takarítócégek nem foglalkoznak az szolgáltatás értékével. Mivel nem foglakoznak vele a kommunikációjukból is hiányzik ezért a hármas értékrendszerben az abszolút érték olyan alacsony, hogy lentebb van mind a meghirdetett ár és az alkuár természetesen még ez alatt helyezkedik el. Ezért a mai takarítási szolgáltatás nem több mint emberkereskedelem, nincs hozzáadott értéke.
A perspektívákat vázoltam.
Persze lehet ez egy fajta stratégia is, hogy a lerontott árakon a kínálati oldal szerepelőinek nagy része elvérzik és végül a kínálat olyan kicsi lesz, hogy emiatt fognak emelkedni az árak és akkor majd azoknak, akik állva maradtak majd jó lesz. Ez azonban hamis illúzió, mert ez sehol semmilyen iparágban nem jött be.
A mezőgazdaságban állami szubvenciókkal operáltak, a gyártók elvitték a gyártást Kínába, de a szolgáltatóknak nincs más lehetőségük mind magas értéken tartani az igényt, ugyanis ha az igény alacsony marad, a kereslet is megszűnik. Vagy legalábbis annyira lesüllyed, hogy az alacsonyabb kínálat mellett sem változik semmi.
Egyetlen kiút van és ezt már nagyon sok helyen felismerték. Ez a kiút pedig, a takarítás/tisztaság szubjektív értékének tudatosítása. Vagyis itt nem arról van szó, hogy hamis illúziókat kell teremteni, mint amik általában jellemzőek a fogyasztási piacon, hanem fel kell tárni a valódi értékeket és tudatosítani azokat, megismertetetni a szakma-specifikus összefüggésrendszereket és törvényszerűségeket.
Ezt azonban nem lehet ész nélkül tenni. Ezt nem lehet kisstílűen csinálni. Erre kell, egy jól kitalált stratégia, és fegyelmezetten végig kell csinálni. Itt, ebben a fázisban nincs, nem lehet különbség nagy és kis cég között, mert ez a vegytisztaszakma hitelességet ölné meg.
Ugyanakkor a takarítóiparnak azt is meg kell érteni, hogy ilyen esetekben a kritikus tömeg meghatározó kérdés. Ha az információ nem jut el az meghatározó létesítménygazdák 60 – 70%-ához nem lesz változás. Ehhez pedig kell a 100 cégvezető. Minimum.
Szóval minden összefoglalva és szóltam.
Ha a hétvégén elérjük a 100 jelentkezőt június 4-én indul a rakéta, ha nem azoknak, akik jelentkeznek lesz egy exkluzív, titkos és csak nekik szóló ajánlatom.