Szervezeti hozzáadott érték
A szervezet hozzáadott értéke azon, úgynevezett nem produktív tevékenységek összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a szolgáltatás intézményes formában előálljon. Ennek mértékének alsó határa szervezeti működési és hatékonysági szempont, felső határa pedig a piac megítélésének materializálódása.
Tehát van egy minimum, ami alatt nem lehet működni és van egy maximum, amit a piac hajlandó megfizetni, mert elismeri a cég azon erőfeszítéseit, hogy egyre jobb szolgáltatást kíván nyújtani a piacnak.
Vagyis a szervezet hozzáadott értéke nem feltétlenül csak a valós, már meglévő érték, hanem sok esetben a piac bizalmat előlegez egy cégnek, mert meg van győződve arról, hogy a későbbi fejlesztésekből valamilyen módon majd Ö is hasznot húzhat. Ez természetesen fordítva is igaz, hogy a piac lehet annyira bizalmatlan, csalódott, kiábrándult és lehet, olyan gyalázatos a helyzet, hogy még a valós hozzáadott értéket, a szolgáltatásba már beépült költségeket sem hajlandó megfizetni. Na, itt az a pont ahol a Magyar takarítóipar magára ismerhet!
Ahhoz, hogy a hozzáadott érték kiértékelhető legyen fontos minden elemet külön-külön megvizsgálni. Ezzel kapcsolatban pedig azt is tisztázni kell, hogy hól húzódik a határ a személyi hozzáadott érték és a szervezeti hozzáadott érték között.
Tételek
- Közvetlen szakmai irányítás (csoportvezetők)
- Szakmai menedzsment (szolgálatvezető, szakmai vezető)
- M.K.MEB.IB integrált irányítási rendszer (adminisztrációs költségek, ugyanakkor kevesebb hiba, nincsen ismétlődő hibák, minden hibának megtalálják az okát és megszüntetik azt)
- CRS (a szervezet tudatosan kezeli a társadalmi felelősség vállalást, kezdve az alkalmazottakkal, a lakóhelyi közösséggel folytatva és a cég méreteinek megfelelően akár országos vagy még nagyobb szinten)
- Szolgáltatási koncepció (a legfontosabb kérdés, mert valójában egy céget ezért kell szeretni. Tulajdonképpen ez a hozzáadott érték gerince. Itt van a szakmaiság) Tételek meghatározása. Humán Erőforrás menedzsment. Eszközkiválasztás, beszerzés, márka specifikus képzés, logisztika, karbantartás. Kezelőszer kiválasztás, logisztika, márka specifikus képzés
- Belső ellenőrzés (Elméleti garanciák és gyakorlati biztonság)
- Szervezetfejlesztés (Hogyan valósítja meg az előző pontokat, hogyan kívánja való tartalommal megtölteni azokat?)
- Stratégiai partnerek (Kik segítik öt ebben?)
Remélem tudtam segíteni és elindulhat a párbeszéd. Mert a néma gyereknek az anyja sem érti szavát és ennek megfelelően éhen halhat! Lehet, hogy még pár elemet azonosítani kéne és elkezdődhetne az építkezés.