Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Szente Karolina: Víztelenedünk = spórolunk

Szente Karolina: Víztelenedünk = spórolunk
2017.06.30.

Mindig van valami új, a kérdés persze az, hogy tudjuk-e ezt még követni. Egyik volt tanítványom ma Svájcan él és az Aston Martin svájci központjának a tisztaságáért felelős. A következő cikket Ö küldte.

A folyamatosan fejlődő építőiparral a takarító szakmának időről időre újabb, sokszor fejtörést okozó kihívásokkal kell szembenéznie. Az ember életterébe bekerülnek eddig ott nem szereplő anyagok, felületek. Örömmel tapasztalom, hogy a szakmai fejlesztés nem állt meg, kényelmesen hátradőlve.

Jelen írásnak azonban nem annyira az új, tisztítandó felületek a témája, hanem egy költségcsökkentési fejlesztés, ami 2017 májusában került nyilvánosságra egy svájci piacvezető cégtől.

Cégvezető múltamban magam is igyekeztem időről időre sorra venni azokat a tényezőket, amelyek alkalmazásával egy egyensúlyt lehet tartani a céges kasszában, ahol elsődleges szempont, hogy az egyre nehezedő gazdasági helyzetben ne a dolgozót nyomorgassuk megvonásokkal, aki alappillére a vállalkozásnak.

A sokféle költségcsökkentési terület közül nézzük meg most a tisztítószert!

Az új fejlesztés alapgondolata, hogy ne vásároljunk, szállítsunk és tároljunk vizet. Megoldásként erre megjelentek már annak idején a koncentrátumok, különböző adagolók hozzá és a tisztítószeres oldat végleges elkészítésére adagoló rendszerek.

Nem is gondoltuk volna, hogy ezek átmenetet képeznek egy olyan megoldás felé, amely alkalmazása során minimálisra csökkenthető az emberi “saccperkábé-oldatkészítési” tényező.

A fent említett cég már korábban kifejlesztett technológiái között szerepel a szaniter felületek habos tisztítása napi takarítási területen, amely jelentősen csökkenti a tisztítószer-felhasználást, a ráfordított logisztikai időt, stb, mégis egy tökéletes hatást könyvelhetünk el magunknak az eljárás alkalmazásával. 

A legfrissebb innovációjuk a granulátum.

Az előállítás során felhasznált, szállítandó, tárolandó vízmennyiséget tehát a nullára redukálták. Ez már eleve egy csökkentett kiadásokat igénylő terméket garantál, amelynél nem utolsó szempont a környezetvédelmi tényező.

A granulátumok csomagolt mennyisége egy speciális habosító flakon keverési arányaihoz lett tervezve, ezzel megakadályozva a felesleges tisztítószer-túladagolást, és merőben egyszerűbbé téve az oldat elkészítését. Ami hátramarad, az az 5-10 literes veszélyes hulladéknak minősülő kannák helyett mindössze egy kis vízhatlan tasak, mint amiben pl. a kávéházi cukor van.

A granulátum formában elérhető termékekből egyelőre hármat dobtak piacra, egy 7-8 pH-értékű általános felület-tisztítószert a megfelelő habosító flakonnal, egy 2-3 pH értékű szaniter-tisztítószert szintén a saját flakonjával, és egy 7-8 pH-jú általános és padlótisztító granulátumot, mely gépi használatra is tökéletesen alkalmazható.

Költségcsökkentési tényezők:

- Előállítás során nincs felhasznált vízmennyiség

- szállításnál és tárolásnál jóval kisebb térfelhasználás

- szállításnál, rakodásnál minimális súlyú anyag mozgatása

- oldat keverése alkalmával 100 %-os pontosság illetve a folyamat egyszerűsége

- felhasznált tisztítószer mennyiségének jelentős csökkenése

- logisztikai idő jelentős csökkenése

- hátrahagyott hulladék mennyiségi csökkenése és minőségi egyszerűsödése

- mindezek mellett nem hagyhatjuk figyelmen kívül a – bár inkább hosszabb távon értékelhető – környezetvédelmi szempontokat, melyek az előállításnál, szállításnál, tárolásnál, alkalmazásnál, illetve a hulladékkezelésnél egyaránt jelentősek

Köszönöm, hogy érdeklődéssel végigolvasták az írásomat, további érdeklődésre és kérdésekre szívesen válaszolok.

Elképzeléseknek megfelelő szakmai sikereket kívánok,

üdvözlettel:

Szente Karolina

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket