Szakma vagy nem szakma
20 vagy 30 évez ezelőtt és persze sokan még ma is, a takarítási szolgáltatást a területen jelen lévő emberek számában mérik és ezzel náluk vége is a szakmai kérdéseknek. Pedig azért gondolom, tudjuk, hogy nagy jelentősége van annak, hogy ki van ott és miképpen van felszerelve.
A RENESZÁNSZ 2.0 START rendezvény egyik nem titkolt célja, hogy tegyük teljesen egyértelművé, hogy a tisztán csak takarító cégeknek (különösen a kis és közepes cégeknek) csak akkor van jövőjük, ha szakszerű (integrált, bizalmi és dokumentált) szolgáltatásokat tudnak nyújtani. Ez az állítás akkor is igaz, ha erősödik az a trend, hogy a megbízók inkább fővállalkozókat bíznak meg, és akkor is, ha nem így alakul.
Újra feltettem a kérdést és nézzük milyen válaszok jöttek.
1) Tud-e mindent egy átlagember arról, hogy milyen ismeretekre és kompetenciákra van szükség ahhoz, hogy egy szakszerű szolgáltatásban hasznos végrehajtó legyen?
- A válaszok 10%-a: Igen
- A válaszok 90%-a: Nem
2) A mai gyakorlat során, amikor tudjuk, hogy minden területen hajtás van és hiányoznak emberek, a csoport- vagy szolgáltatásvezetők túlterheltek, mennyi idő alatt tanul be valaki, reálisan?
- A válaszok 20%-a: 2 hét
- A válaszok 30%-a: 1 hónap
- A válaszok 10%-a: 3 hónap
- A válaszok 40%-a: évek
3) Mit jelent ez a fluktuáció szempontjából?
- A válaszok 100%-a: Az állomány 10 – 30% tanult be, a többi nem sokat ér
4) Meg vannak-e különböztetve a juttatások szempontjából a „jó” emberek a „gyengéktől”?
- A válaszok 70%-a: Nincsenek
- A válaszok 30%-a: Igen
5) Van-e annak következménye a cégre vonatkozóan, ha egy csapattag nem szakszerű?
- A válaszok 5%-a: Nincs
- A válaszok 90%-a: Igen
Gondolom, ez mindenkit elgondolkodtat.
Az alaphelyzet az, hogy nem csoda, ha a vevő nem akarja megfizetni a szolgáltatást, hiszen nem hiszi, hogy azt kapná, amit rendelt. Ez egy üzletág szintű bizalmi probléma, amit ma sok cégvezető lesöpör az asztalról, mert azt feltételezi, hogy az ö cégére ez nem vonatkozik. Sajnos ez a világ legjobb cégét s érinti, mert ez a vevők részéről egy előítélet, és hát valljuk be, van is alapja.
Ezzel tehát tudatosan kell foglalkozni!
A másik oldala viszont az, hogy végül is mit is kell tudni egy profi takarítónak? Milyen szakmai és emberi kompetenciákkal kell rendelkeznie?
A legnagyobb kérdés persze az, hogy mindez milyen összefüggésben van a szolgáltatási díjakkal?
Ugyanis, ma leginkább arról beszélünk, hogy nőnek a bérek és nem nőnek a szolgáltatási díjak, amik eddig sem voltak magasan. Vagyis ha volt profit, az elpárolgott és újra megnyíltak az illegalitásba vezető utak. Ez biztosan nem lesz fenntartható.
Miért nem fizet a vevő többet?
Mert nem gondolja, hogy annál több értéket kap!
Ígérjünk neki nagyobb értéket! Már nem hiszi el, mert sokszor átvágták!
Akkor garantáljuk neki a nagyobb értéket!
A RENESZÁNSZ 2.0 START rendezvény egyik nem titkolt célja, hogy meg tudjuk fogalmazni a legendás szolgáltatási kínálatot és a vevő elfogadja a garanciáinkat.
Gyere el, ez egy tartalmas szakmai nap lesz. Ma „Fekete péntek” és él az 50% kedvezmény.