Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Szakma vagy nem szakma

Szakma vagy nem szakma
2017.11.24.

20 vagy 30 évez ezelőtt és persze sokan még ma is, a takarítási szolgáltatást a területen jelen lévő emberek számában mérik és ezzel náluk vége is a szakmai kérdéseknek. Pedig azért gondolom, tudjuk, hogy nagy jelentősége van annak, hogy ki van ott és miképpen van felszerelve.

RENESZÁNSZ 2.0 START rendezvény egyik nem titkolt célja, hogy tegyük teljesen egyértelművé, hogy a tisztán csak takarító cégeknek (különösen a kis és közepes cégeknek) csak akkor van jövőjük, ha szakszerű (integrált, bizalmi és dokumentált) szolgáltatásokat tudnak nyújtani. Ez az állítás akkor is igaz, ha erősödik az a trend, hogy a megbízók inkább fővállalkozókat bíznak meg, és akkor is, ha nem így alakul.

Újra feltettem a kérdést és nézzük milyen válaszok jöttek.

1)      Tud-e mindent egy átlagember arról, hogy milyen ismeretekre és kompetenciákra van szükség ahhoz, hogy egy szakszerű szolgáltatásban hasznos végrehajtó legyen?

  •       A válaszok 10%-a: Igen
  •       A válaszok 90%-a: Nem

2)      A mai gyakorlat során, amikor tudjuk, hogy minden területen hajtás van és hiányoznak emberek, a csoport- vagy szolgáltatásvezetők túlterheltek, mennyi idő alatt tanul be valaki, reálisan?

  •       A válaszok 20%-a: 2 hét
  •       A válaszok 30%-a: 1 hónap
  •        A válaszok 10%-a: 3 hónap
  •       A válaszok 40%-a: évek

3)      Mit jelent ez a fluktuáció szempontjából?

  •       A válaszok 100%-a: Az állomány 10 – 30% tanult be, a többi nem sokat ér

4)      Meg vannak-e különböztetve a juttatások szempontjából a „jó” emberek a „gyengéktől”?

  •       A válaszok 70%-a: Nincsenek
  •       A válaszok 30%-a: Igen

5)      Van-e annak következménye a cégre vonatkozóan, ha egy csapattag nem szakszerű?

  •       A válaszok 5%-a: Nincs
  •       A válaszok 90%-a: Igen

Gondolom, ez mindenkit elgondolkodtat.

Az alaphelyzet az, hogy nem csoda, ha a vevő nem akarja megfizetni a szolgáltatást, hiszen nem hiszi, hogy azt kapná, amit rendelt. Ez egy üzletág szintű bizalmi probléma, amit ma sok cégvezető lesöpör az asztalról, mert azt feltételezi, hogy az ö cégére ez nem vonatkozik. Sajnos ez a világ legjobb cégét s érinti, mert ez a vevők részéről egy előítélet, és hát valljuk be, van is alapja.

Ezzel tehát tudatosan kell foglalkozni!

A másik oldala viszont az, hogy végül is mit is kell tudni egy profi takarítónak? Milyen szakmai és emberi kompetenciákkal kell rendelkeznie?

A legnagyobb kérdés persze az, hogy mindez milyen összefüggésben van a szolgáltatási díjakkal?

Ugyanis, ma leginkább arról beszélünk, hogy nőnek a bérek és nem nőnek a szolgáltatási díjak, amik eddig sem voltak magasan. Vagyis ha volt profit, az elpárolgott és újra megnyíltak az illegalitásba vezető utak. Ez biztosan nem lesz fenntartható.

Miért nem fizet a vevő többet?

Mert nem gondolja, hogy annál több értéket kap!

Ígérjünk neki nagyobb értéket! Már nem hiszi el, mert sokszor átvágták!

Akkor garantáljuk neki a nagyobb értéket!

RENESZÁNSZ 2.0 START rendezvény egyik nem titkolt célja, hogy meg tudjuk fogalmazni a legendás szolgáltatási kínálatot és a vevő elfogadja a garanciáinkat.

Gyere el, ez egy tartalmas szakmai nap lesz. Ma „Fekete péntek” és él az 50% kedvezmény.

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket