Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több mint 600 bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Nagy bejelentés

Nagy bejelentés
2017.07.27.

Van véleményem a jelenlegi munkaerő problémával kapcsolatban és ez pedig az, hogy ameddig a takarítóipar nem kezdi megválogatni az embereit és bárkit felvesz, aki szembejön vele és úgy tesz, mintha szeretne dolgozni, a munkaerő probléma nem fog megoldódni és hamarosan elleletteleníti a szolgáltatást.

Csak, hogy életszerű legyen, itt egy valódi beszélgetés, és nyilván bárki hozzászólhat még:

Cégvezető: Miképpen tudnánk vallogatni, hiszen alig jelentkezik valaki munkára

Tibor: Igen, ez így van, na de miért? Szerintem azért jelentkeznek kevesen, mert nem kínálsz semmi vonzót nekik.

Cégvezető: Tényleg nem kínálunk semmi különöset, de hát mindenki tudja, hogy mi a takarítás

Tibor: Így van, mindenki tudja és nem is érdekli. Ennél sokkal jobb munkalehetőségek vannak itthon is és Európában is. Egyszerű takarítónak lenni nem olyan nagy szám. Régebben ez sokkal vonzóbb volt, mert voltak előnyei, mint például a részmunkaidő, kötetlen rendszer, jól fizetett, stb.

Cégvezető: Hát igen, az árak letörésével, mindez megszűnt. Ma már nagyon ki kell „centizni” a szolgáltatást, nincs ingyen pénz. Akkor mit kéne tennem?

Tibor: Két dolgot. Az egyik átgondolni, hogy mit árulsz, vagyis ne a 30 éve lerágott csontot. A második pedig, hogy el kell komolyan gondolkodni azon, hogy mindezt miképpen valósítod meg. Az sem lenne egy utolsó szempont, ha kitalálnád, milyen garanciákat adsz a potenciális megrendelőknek

Cégvezető: Na, jó, de hát mit lehet kitalálni újat a takarításban?

Tibor: Rengeteg új technológiai jelenik meg nap, mint nap, és akik ezeket kitalálják valószínű találkoztak a valós problémákkal is. Kétévente el kell menni Amszterdamba, Veronába vagy Berlinbe és figyelni mi az, ami itthon értékké tehető. Ez nyilván egy fajta befektetés a jövőbe.

Cégvezető: Szerinted vannak új piacképes technológiák?

Tibor: Igen rengeteg és az igazi probléma a kiválasztás. Valami mellé le kell tenni a voksot és a mentén kell specializálódni. Egyedivé kell válni.

Cégvezető: Te hiszel ebben?

Tibor: Én abszolút, de nagyon fontos, hogy bármit ígérsz, azt tud betartani is. Mert manapság nem valami jó a híre a takarítóiparnak.

Cégvezető: Mi mindent betartunk, amit ígérünk

Tibor: Az, nagyon jó. Ígérj karriert az új embereknek!

Cégvezető: Azt meg mire?

Tibor: Hát már elmondtam. Légy egyedi, légy hatékony és fejlődj. Az embereidet meg tarts magad mellett és fejleszd őket. Emelkedj ki a 3 000 takarító cég egyhangú nyájából!

Hamarosan befejezem az INTÉZMÉNTAKARÍTÓ előzetes tudásfelmérőjét, ami 6 tesztből áll és összesen 350 pontot lehet vele szerezni, ha minden jól válaszolsz meg. Ez azt jelenti, hogy kb. 300 kérdésből áll a rendszer. Ma még ingyenes és korlátlanul tesztelhető, a terv azonban az, hogy hamarosan regisztrációhoz kötöm és akkor egy tesztet, egy e-mailról, csak egyszer lehet majd kitölteni. A rendszer továbbra ingyenes marad.

Hamarosan készen lesz a másik három szint is. Ezek most már gyorsabban mennek, mert a nagy kérdés az volt, hogy hová lőjem be az Intézménytakarító tudásszintjét. Most így elnézve a 350 kérdést, ezt lehet, hogy egy kicsit magasra sikerült, de majd meglátjuk. Ezúttal egy kihívást is intézek szakértő társaimhoz, hogy a tesztekhez készülhetnek alternatívák és ezek is megjelenhetnének a honlapon. Ez elindíthatna egy mozgalmat, vagyis kezdjük el minősíteni a takarítókat.

Itt juthat el a tudásbázishoz!

Ne feledjétek a jövő hónap végén továbbképző! 

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!