Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Mit vihet el az újabb vállság, és mit hozhat?

Mit vihet el az újabb vállság, és mit hozhat?
2022.10.03.

A nagy kérdőjelek időszakában vagyunk és közben néha szem elől veszítjük a fő célt. Na de mi ez a fő, minden maga mögé utasító cél? árki, bármit is mond vagy képzel, szerintem ez a mindent überelő cél, az nem más a szakma új alapokra helyezése. Nem ezt vártad mi?

Körül kell nézni egy kicsit, ma már nem nagyon van olyan szakma, ami ma is azt csinálja és ugyan olyan modellben szervezi az üzletét, mint 30 évvel ezelőtt. Ezzel szemben Magyarországon van 5 000 cég ezek közül 4900 valójában semmit nem fejlődött az alapítása óta. Mondhatnám azt is, hogy ugyanúgy működik mint 30 évvel ezelőtt, de akkor még nem létezett. Viszont azok, akik akkor alakultak, ma már sehol nincsenek, legalábbis nagy részük. Szóval, ha egy takarító cég megélt már 10 évet, az nagyon büszke lehet magára, viszont a következő 10-et már nem fogja, ha nem képes gyökereiben is változni. Minden kornak meg vannak a változási trendjei és követelményei. A mi korunkban ez a digitalizáció.

A nagy kérdés, hogy pontosan mi is ez? Fokozatai vannak, de alapvetően a dolog arról szól, hogy képesek vagyunk-e arra, hogy nagyon ex akt keretek közé szorítsuk a takarítási szolgáltatást. Ez alapvetően lehet a piacszerzés, a terület felmérés, a dolgozók irányítása, a munkaelszámolások és úgy általában az adminisztráció. Aztán ha ezt mind digitalizáltuk és minden mérünk és az adatokat értelmezzük lehet, hogy támadnak majd új ötleteink is.

Itt azonban még nem tartunk, a mostani napok kihívása, hogy a jelenlegi helyzet olyan kaotikus és esetleges, hogy az egyelőre nem digitalizálható. Viszont muszáj elindulnunk ezen az úton, különben a lemaradásnak keserves következményei lesznek.

A magam részéről még munkában vagyok az új mesterkövetelményekkel, ebben az a szép, hogy most egyszerre két anyag készül, egy a saját tematikám szerint, egy pedig a Bogdán Tibor tematikája után. Ez jó mert ez szellemileg fitten tart, ugyanis utóbbi megközelítése egészen más. A mester anyag része az ár képzés is, és ennek megfelelően elkészült a FŐTÁBLA 2.0 mely már a digitalizációs törekvések egyik mérföldköve. Most még a tesztelési fázisban vagyunk és 30 szolgáltatásvezető fogja elkészíteni a szakmai anyagot ezzel a rendszerrel. Ez egy olyan megmérettetés, ami biztos kihozza a gyerekbetegségeket. Erre épül rá az új normarendszer is, ami jelenleg már több mint 100 normát tartalmaz. A következő hetekben, kezdünk el ezekkel is dolgozni és talán a MATISZ konferencián be is mutatható valami.

A FŐTÁBLA 2.0 továbbra is Excel fájlban működik egészen addig, amig a végére nem járunk minden összefüggésrendszernek és ki nem alakul, hogy milyen szolgáltatok szedhetők ki belőle. A rendszerben jelenleg három dolgot tesztelünk: a felmérés hatékonyságát, az árajánlat adás kulcskérdéseit és az elsődleges értékelési szempontok működési rendszerét. Ha ezeken túl vagyunk akkor indul a projekt, ami során az EXPLAIN applikáció kap egy új kiegészítést és ez lesz az eSITE, ami egyből magyarul, angolul és románul fog elkészülni. Ez tervek szerint 2023-ra lesz készen és most úgy látszik, hogy jó néhány egyedi szolgáltatást tud majd nyújtani, amik most világújdonságok is lesznek. Tehát részemről ez a digitalizálás felé vezető út.

Vissza

Szakanyag megrendelő
























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!