Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Mindennapok problémája

Mindennapok problémája
2017.06.15.

Elméletileg ma rendelkezésre áll a komplett tudás ahhoz, hogy jól kiválasztott takarító céggel, jó szerződést lehessen kötni és aztán mindezek alapján megvalósuljon egy legendás szolgáltatás. A gond csak az, hogy aki ezért leginkább felelős nem mélyül el eléggé az ügyben. A végén persze van kapkodás, de akkor már egy kicsit nehezebb a jó útra hozni a rendszert.

A párbeszéd tanulságos lehet mindenkinek:

Létesítményfelelős: Tibor, szerinted hol itt a baj?

RT: Szerintem az alapoknál. Nehezen tudom megállapítani, hogy mi a gond, ha a terület nincs rendesen felmérve és nem egy Főtábla mentén beszélgetünk.

Létesítményfelelős: Értem, de nem a takarító cég dolga lenne, hogy szolgáltatás közben véglegesítse a felmérést és tegyen le az asztalra egy szakmai javaslatot.

RT: Ilyen szabályozás nincs. Nyilván van olyan cég, aki ez prímán meg tudná oldani, csak hát kérdés, hogy van-e energiája ezzel foglalkozni. Meg hát milyen a viszony…

Létesítményfelelős: Hát igen, a viszony az nem túl jó. Az elmúlt évek sokkal inkább az ár lefaragásáról szóltak, mint a szakmaiságról.

RT: Ok, ez lehet, hogy elkedvteleníti a menedzsmentet és egy idő után már nem hisz abban, hogy a megrendelőt egyáltalán érdekli-e a minőség.

Létesítményfelelős: Értem és mit tegyünk?

Ideáig a párbeszéd lényege

A megrendelő tehát nyitott a patthelyzet feloldására, de hát neki is van főnöke és le kell tennie valamit az asztalra. Mivel a szolgáltatásra fordított pénz fontos eleme ennek a munkának a Főtábla sokat segíthet. Segítségével tisztán látható lesz, hogy mi mennyibe és mibe kerül.  

Azonban ne essünk abba a hibába, hogy ezzel a probléma megoldódott. Ekkor jön az igazi tervezés, ugyanis soronként kell megnézni, hogy adott területen milyen feladatra van szükség és milyen gyakorisággal és ennek megfelelően erre mennyi idő szükséges elméletileg. Aztán nyilván jön a gyakorlat, hogy találunk-e olyan végreható személyzetet, aki ennyi idő alatt és jól el is végzi a feladatot. Itt lép be egy másik dokumentumrendszer a Munkaterv.

Ha mindezek megvannak, akkor van még egy fontos kérdés, éspedig az, hogy a szolgáltató miképpen számol el a megrendelővel. Optimális eset az lenne, ha a szolgáltató folyamatosan készít hitelt érdemlő Belső tanúsítványokat és ezek képezik az elszámolás alapját. A rendszer ami „előállítja” a Belső tanúsítványokat pedig a végrehajtó állományon áll vagy bukik és ellenőrizhető.

Visszakanyarodtunk a tudáshoz és a takarítói felelőséghez. 

Vissza

Szakanyag megrendelő













A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket