Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Minden relatív

Minden relatív
2016.04.20.

Az állítás speciel nem, az abszolút. Ha relatív, akkor sok igazság is van és sok féle megrendelő. ha pedig ez így van, akkor mi a fészkes fenének kínáltok nekik, csak egy féle szolgáltatást?

Tehát a rendszer most egyszerű. A takarítóipar az elmúlt 15 évben megtanította a piacot, hogy takarítás csak egy féle van, aminek fontos ismérve, hogy nem csinál meg mindent, amit ígért, viszont minden elkövet, hogy azt olcsóbban adja mind a konkurencia. Ez persze egy olyan attitűd, ami néha az illegalitás határára sodorja, vagy éppen bele is nyomja az üzletágat. Szóval ez egy olyan filozófia is, miszerint a szolgáltatás színvonala egy sztenderd (hogy milyen azt tudjuk) és csak az a kérdés, hogy mindez mibe fáj?

Na azért mégsem ilyen egyszerű. A takarítóiparban már több mint 10 éve van európai szintű szakképzés, mégis a cégek döntő többsége csak mutatóba rendelkezik szakmunkásokkal.  Hogy is van ez? Most már akkor szakma vagy nem? Lehet, hogy azért az a bizonyos ígért minőség tulajdonképpen egy erkölcsi és egyben szakmai zsákutca is?

Még ennél is bonyolultabb. Mert miközben a minőség kérdéses van rá szabvány is, hogyan kéne ellenőrizni. Vagy lehetséges, hogy a tisztaság léte, vagy megvalósulása iránti igény, tulajdonképpen csak egy képmutatás? Igen, most a megrendelőkre gondoltam?

Az én szerény véleményem az ügyben az, hogy van igény, de ezt fel kell tárni. A megrendelőknek vannak álmaik, vágyaik és van problématudatuk, de nincs lövésük se, merre induljanak. Fogalmuk sincs arról, hogy mit üssenek be Gugliba. Tehát a takarítócégek menedzsmentjének a dolga, hogy megtalálják azokat a takarítási szolgáltatás kiegészítőket, ami értéket képvisel egy adott vevő szemében, és amit megfelelő csereviszonyok mellett kész kicserélni pénzre, elismerésre és/vagy valami másra.

Mennyire akarsz naprakész lenni?

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket