Mi a szolgáltatási ígéret lényege?
Amikor arról panaszkodunk, hogy a vevő nem fizeti meg a remélt áron takarítást, elgondolkodunk-e azon, hogy vajon a vevő megkapja-e a remélt szolgáltatást. Vagy az egész csak egy olyan játék, ahol nincs tökéletes tejesítés és hát ezért nincs tökéletes fizetés sem. Fontos dolog, hogy a minőség előbb kell, előálljon, mint a minőség. Látjátok, a Magyar fociba most ömlik a pénz, de a minőség még nem javul.
Tehát ez fordítva nem megy!
Először is javítani kell aminőségen és aztán lehet több pénzt kapni. Vagyis csak így érdem, mert különben a minőség csak majd évtizedek múlva fog javulni.
Hogyan lehet javítani a minőségen?
Viszonylag egyszerűen és mégis nagyon nehezen.
A gát ebben az a valóságérzés, ami szerint bizonyos dolgokról meg vagyunk győződve, és azon nem akarunk változtatni, mert változtathatatlannak tartjuk, sőt el sem tudjuk képzelni a világot másképpen.
Elmesélek egy történetet a saját valóság erejéről. Még a 90-es években történt, amikor egy amerikai nő Európába jött. A párizsi reptéren bérelt egy autót és Bukarestig ment vele egyesbe. Majd Bukarestben, amikor leadta az autót panaszt emelt, mert az autó lassú volt, sokat fogyasztott és rendkívül zajos volt. Mint később kiderült a hölgy automata váltóhoz volt szokva és végi egyesbe tette meg a 3 000 kilométert.
A történek egy kicsit sántít, de el tudjuk képzelni, hogy ilyen is előfordulhat. Tudjuk miért? Mert a hölgy valósága az volt, hogy egy automata váltójú autóban ül.
Na, most gondoljuk végig mit hisz ma egy átlagos takarítócég vezető?
Nyomja a gázt és az autó egy ideig jól gyorsul…