Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Mi a megrendelő elképzelése?

Mi a megrendelő elképzelése?
2017.05.16.

Lehet, hogy a jövőben másképpen kell majd gondolkodni a saját takarítási szolgáltatásainkról. Senki nem tudja, hogy a jövő pontosan mit rejt és csak egy dolog biztos, hogy tojások nem félnek a hűtőszekrényben, mert ott mindig ég a villany…

Ár-érték arány

A kompromisszumok nélküli ár versenyről áttérni a minőségi versenyre nem lesz egyszerű és nem is lesz gyors. Egyelőre sokan – mármint a takarítócég vezetők - gondolják, hogy még egyelőre nem is aktuális, azonban ezzel szemben a létesítménygazdák már mást mondanak. Nyilván az ár, a költség továbbra is fontos marad, de ugyanakkor már kezdenek megfogalmazódni konkrét elvárások.

Az, hogy a pályázatok bírálati szempontjai között legyenek szakmai szempontok is, az sínen van. Az, hogy ezek mennyire szakmaiak, azt a következő években dől majd el és nagyrészt a szakmán is múlik. Viszont ezek a szakmai szempontok előrevetítik a számonkérést is.

Az ár egyértelmű

Egyértelmű és könnyen is vizsgálható, mert meg vannak a megfelelő irányelvek (reális, a piaci viszonyoknak megfelelő bérek, idő- és anyagnormák). Ha valaki azt akarja vizsgálni, hogy egy adott szolgáltatás megvalósítható-e egy adott árból, megteheti. Tehát a kirívóan alacsony ár kérdése elvileg megoldott. Az persze más kérdés, hogy a megbízó ez érdemben nem vizsgálja, mert érdekei ezzel ellentétesek. Nem beszélve arról, hogy a takarítási szolgáltatások kapcsán ma már lehetőség van független szakértői árbecslésre is és ez valóban adhat egy reális képet a kiírónak.

Na de mi a helyzet az értékekkel?

A takarítási szolgáltatás értékközpontú megközelítése újszerű dolog a magyar piacon. Nyugat-európában kb. 20 – 25 éve kezdődött a nem megfelelő takarításból adódó kockázatok azonosításával. Ezek azok a bizonyos „Elsődleges kockázatok”. Ma már beszélünk még „Másodlagos kockázatokról” és „Járulékos kockázatokról” is. Azonban a kockázatok csökkentése GARANCIÁVAL, csak egy része az értékeknek.

Az „open book” ajánlatok szintén részét képezik az értéknek. Önmagában az, hogy a megrendelő látja, milyen elemekből áll a szolgáltatás, milyen kvalitású szakemberek szükségesek hozzá, és azoknak mennyi idejébe kerül megvalósítani a megrendelő elképzeléseit már önmagában is nagy érték. Természetesen ezek az ajánlat pillanatában csak ígérvények az következő lépcsőfok, az értékek hierarchiájában, hogy a szolgáltató ezek megvalósítására 100%-os garanciát vállal.

Az árverseny sajátossága, hogy leértékeli a terméket/szolgáltatást!

A kerekasztalra itt jelentkezhetsz!

Vissza

Szakanyag megrendelő














A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket