Merre tovább?
A szakma vagy nem szakma kérdéskör, azt gondolom, alapvetően nem más, mint, hogy a szektor meg tudja-e mutatni, hogy mire képes vagy ezzel ellentétben nem lesz fejlődés. Természetesen a szektor, mint olyan, egy fikció. A szektoron belül szakemberek vannak, vagy nincsenek, akik egyéni és külön, külön erőfeszítései jelenítenek meg majd valamilyen eredményt.
Mindezt aztán a társadalom valahogy érzékeli. Ez a marketing és PR törvényszerűségei szerint fog működni. Ebben nincsenek rövidítő utak, évtizedek kellenek, amíg egy arculat felépül vagy kedvezően átalakul, annál is inkább, hogy a szektor jelenleg rendkívül heterogén.
Ebben az esetben mit tehet „Takarító Margit vagy Péter”?
Sok választása lehet, de ezek mind egy irányba kell, hogy mutassanak, ha azt szeretnénk, hogy az eredmények szektor szintűek legyenek. Ez a helyzet.