Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Még tíz nap

Még tíz nap
2016.12.02.

Van most a rendszerben néhány időzített bomba. Megtehetjük, hogy nem veszünk róluk tudomást, de ettől azok még ketyegnek, és egyszer csak elérik azt a bizonyos időt. Lehet, hogy bármit is csináljuk, mégis felrobbannak, de lehet, hogy nem. Egy dolog biztosnak látszik, a mai fő sodor a szakadékba visz.

Mit látok én?

1)      Azt látom, hogy a szakma nem akarja szabályozni magát, mert önkéntesen nem venne, újabb tehet a nyakába. Ebben teljesen igaza van, de csak rövidtávon. Hosszútávon ez oda vezet, hogy a megrendelők azt gondolják, hogy bármilyen áron, bármilyen szolgáltatást megkaphatnak. Minden csak attól függ, mennyire akarnak visszaélni a gazdasági-pszichológiai erőfölényükkel.

2)      Azt látom, hogy minden olyan üzleti modell már eleve halálra van ítélve, ahol a megrendelő nem tudja, hogy pontosan mit kap, és mit kaphatna a pénzéért és az ezt kivitelező végrehajtó állomány pedig csak kényszerből cselekszik. Ma még a minőségmérés nem része a takarítóipari szolgáltatási kultúrának, az átadások és a teljesítési igazolások legtöbb helyen formálisak.

3)      A szolgáltatás építményének nincs „alapja”. A takarítók elkeseredettek, és demotiváltak, már nem a remény, hanem a kényszer tartja még bennük a lelket. 1999-ota képzek takarítókat, immár lassan 18 éve, és évről évre azt látom, hogy az állomány egyre kevésbé motivált, egyre inkább nem látja a „megoldást” a saját élete szempontjából. Ma a takarítóipar nem kínál karriert a takarítóknak.

Mit lehet tenni?

Meg kell fogalmazni a meghatározó kérdéseket. Meg kell nézni, hogy más „sikeresnek” tekintett iparágak miért működnek jól. Ma rengeteg modell van, ami bevált, a takarítóipar egy olyan úton halad, ami egy csúnya zsákutca.

December 12-én indul a Tisztítás-technológiai Akadémia, az első kérdéssel: hogyan vegyem rá az alkalmazottamat, hogy előállítsa a legendás szolgáltatást?

Az ember működési rendszere – legújabb humán erőforrás kutatások eredményei a célok és tervek tükrében. Régebbi motivációs modellek, amelyek elméletileg helyesek, csak nem készült hozzájuk megvalósítás know-how. Alapvetések és a felismerések lényege.

Az első, a kezdeti diagnózis és a terápia első szakasza. A szolgáltató ember személyisége és a legendás takarítási szolgáltatás, illetve az új közbeszerzési törvényből adódó lehetőségek – ár-érték arány számítás sajátosságai és kimutatása a takarításban, mint abszolút új bírálati szempont a pályázatok során. Konkrét példa. Főtábla, Munkaterv, Munkalap, Belső tanúsítvány, ez lehet maga a forradalom…

A második diagnózis és néhány eddig ismeretlen összefüggés. Az emberiség rövid története és azok tanúságai a mai szolgáltató emberre vonatkozóan. Az Alfa hímtől a modern vezetőig - mit kezdjünk a jelenlegi munkaerő helyzettel? Ha megismerünk bizonyos összefüggéseket, megértjük miért jártunk 25 évig rossz úton.

A nap csúcsa, a célzott terápia, ami pontosan a „gyökeret” kezeli. A végső és legfontosabb kérdés: Hogyan vesszük rá a takarítót, hogy legendás szolgáltatást nyújtson? Szempontok a takarító cégvezető és a megrendelő optikáján keresztül. Az etikus manipuláció és a motiváció alapvető gyakorlati kérdései, így kell csinálni lépésről lépésre.

Minden, amiről beszélünk, azt mindig következetesen megnézzük a munkavállaló, a munkaadó és a megrendelő szemszögéből is. A végső következtetést pedig nem hozzuk meg anélkül, hogy a helyzet társadalmi hatásit ne vizsgálnánk meg.

Az anyag rendkívül tömény és mivel konkrét know-how, utóétele is lehet, bizonyos elemeit érdemes megismertetni a saját szolgáltatás megrendelőkkel vagy a saját munkavállalókkal ezért a 10.000 Forintos belépési díj a tartalmazza a saját üzleti körben való prezentálás örökös jogát. Az anyag nem változtatható, nem módosítható.  Az anyag nyílt üzleti képzésbe hivatkozható és idézhető, de nem vonható be.

Az elmúlt egy év tapasztalatai azt mutatják, hogy a törvényszerűségek ismerete nagymértékben segíti a törvények betartását.

Azok számára, akik, csak kíváncsiak, hogy mi történi humán erőforrás frontos és ez miképpen érinti az üzletpolitikát, szakmapolitikát és csak meghallgatni akarják az anyagot, őket is szívesen látom és számukra a részvétel csak 5.000 Forint.

Találkozunk 2016.12.12-én és ha tetszik, a januári tematikára is meg van kulcskérdésem.

>> ŰRLAP <<

Vissza

Szakanyag megrendelő










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől










A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket