Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Még egy kis apróság

Még egy kis apróság
2015.03.05.

Tényleg fontos a fejsze éle, a szó szoros és átvitt értelmében is. De valami még annál is fontosabb. Én például január első napján éppen ezért majdnem levágtam az ujjam egy kis gyújtós vágása közben. Tehát az élnél fontosabb a rutin és a figyelem.

Szerdán olyasmiről fogunk beszélni, ami eddig nem tűnt fontosnak és a Te véleményedre is kíváncsiak vagyunk.

Összekészítettem neked 57 fontos piktogramot, amit használni tudsz majd a megrendelőiddel való kommunikáció során. Ezek nagy része új fejlesztés és elsősorban abból a tapasztalatból fakad, hogy tavaly negyed millió négyzetméternél is több területre írtam ki pályázatot és küzdöttem meg a felmérésével. Ezek nem csak professzionálissá teszik a dokumentumokat, hanem van egy logikai rendszerük is, ami elgondolkodtatja az ajánlatkérőt.

Két dolog derült ki:

  1. Itt az ideje a szakmai irányelvek felülvizsgálatának.
  2. Az ajánlatkérőt leginkább a minőség garanciája érdekli.

Nézzük az elsőt

Van, akinek az újdonság, hogy van szakmai irányelv az ajánlatkéréshez kötelezően megadandó adatokról? A szakma képviselői által kialakított MATISZ IR001 irányelv 2009 körül körvonalazódott. Azóta sok víz folyt le a Dunán. Ezért itt az idő egy kis vérfrissítésre. Azonban az irányelv felülvizsgálata kevés a sikerhez, ugyanis azt alkalmazni is kéne. Ez jelentené a hivatkozás-centrikus értékesítés megteremtését Magyarországon is. Mit jelent ez pontosan? Egy olyan megrendelő-szolgáltató párbeszéd megvalósítását, ami irányelvek között tereli az ajánlatkérőt, és ezáltal egyrészt hiteles lesz, másrészt a megrendelő nagyrészt követni fogja a felvázolt pályát. Ha pedig ettől eltérne, nem a szolgáltató véleményét vonja kétségbe, hanem egy irányelv rendelkezéseit. Utóbbi sokkal erősebb, mint egy ember álláspontja. A szakmai irányelvek nélkülözhetetlenek! ÉRTED?!

A második kérdés az elsőnél is izgalmasabb

Ugyanis a garancia kérdése szinte tabu a Magyar Takarítóiparban. Tehát ha a szolgáltatás eredménye nem egészen garantált, akkor mit várunk, miért fizessék meg? A téma két nagy fejezetből áll és ebből az egyik a hozzáadott érték mértéke és a másik a szolgáltatási garanciák választéka.

Száz szónak is egy a vége, ezt akarjuk veled megbeszélni. Töltsd ki a kérdőívet és találkozzunk szerdán.

 

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket