Mottó: Igény, szakszerűség, élmény. Ezek kéz a kézben járnak, bármelyiket elhagyva, bármilyen megfontolásból a másik kettő sem valósulhat meg. Az elmúlt 10 évben több száz bejegyzés született ennek szellemében. Szánd rá az időt és TE több leszel.

Marketing + szakma = Átadás

Marketing + szakma = Átadás
2013.01.10.

Amikor azt mondom, hogy hol, mikor és hogyan találkozik a marketing a szakmaisággal, egyben azt is mondom, hogy szakmaiság nélkül nem érdemes marketinggel foglalkozni. Egy kép többet ér 1.000 szónál: az Erzsébet híd átadása. Az építők pedig a híd alatt vannak egy csónakban. Tudjuk miért?

Mert ha a híd leszakad, nem kerülnek bőrtönbe.

Viszont elgondolkodtató, hogy amikor a megrendelőkről azt gondoljuk, hogy csak a legalacsonyabb árat hajlandók megfizetni, akkor vajon ők maguk, hogyan és mit gondolnak a takarításról, foglalkoztatja-e őket mi is az a tisztítás-technológia?

A megrendelő-szolgáltató viszony olyan, mint egy párkapcsolat, a feladatok objektív teljesítésén túl fontos szubjektív szempontok is megjelennek. Amikor ezt elemezzük, ne feledjük, hogy csak a legritkább esetben kerülünk kapcsolatba a magával a megrendelővel, az esetek többségében a szolgálatvezető áll szemben egy másik középvezetővel vagy még csak nem is vezetővel, akinek az a feladata, hogy a szolgáltató teljesítését behajtsa. Továbbá maga a szolgálatvezető is egy közvetítő.

A január 29-re szervezett továbbképzés legfőbb célja, hogy bemutassa mi a trendi álláspont a szolgáltatási rendszer vonatkozásában, vagyis a marketing: mit kommunikál a rendelhető szolgáltatások – szolgáltatási jegyzék – munkaterv – belső tanúsítvány – teljesítési igazolás rendszer vonatkozásában. Egyszóval a megvalósítható szolgáltatás hogyan lesz egyszerre szabványos és ezen a rendszeren belül miképpen teszi egyedivé, szerethetővé, vágyottá, hogyan ruházza fel garanciákkal.

Ezen kívül beszélünk arról is, hogy egy takarító cégnek ma milyen technikai lehetőségei vannak marketing területén. Itt azonban nagyon fontos kérdés, hogy nem olyan marketingről beszélünk majd, amit egy külső szakember végezne, hanem maga a cégvezető és/vagy a szolgálatvezetők. Egy olyan marketing, ami alapvetően a dinamikusan fejleszthető szakmai képességekre épít. Alapvetően a szakértői pozicionálásból indul ki. Továbbá nem utolsósorban beilleszthető a mindennapi munkamenetbe és nem kerül irreálisan sok pénzbe, visszaigazolásokat ad és motivál.

A továbbképzések jelentősége elsősorban abban van, hogy a piacon előbb-utóbb kialakuljon az a helyzet, hogy mindenki pontosan tisztába legyen azzal, hogy hosszú távon miben kell egyformának lenni és miben kell megkülönböztetni magunkat. Ezek pontos ismerete azért fontos, mert ha valami olyanban is különbek akarunk lenni, mint amiben egységesek kell legyünk vagy olyanban vagyunk egységesek, amiben viszont különböznünk kell, akkor a jelenlegi szakadék felé rohanást nem fogjuk elkerülni.

A januári továbbképzés olyan alapot kíván adni, amiben a szakma majd előbb utóbb egységesen fog gondolkodni. Ennek ma már meg vannak a sarokkövei, a MATISZ 2008 - 2012 között lefektette azokat, csak meg kell őket tölteni tartalommal. Most már egy olyan 4 éven vagyunk túl, amit lehet, hogy sokkal korábban el kellett volna végezni, de vagy nem voltunk elég érettek rá, vagy nem láttunk tisztán a sok fontos dolog között. Az is lehet, hogy a szerves fejlődésben most jött el ennek az ideje.

Nem lufikat kell fújogatni, hanem konkrétan meg kell alapozni a szakmai fejlődést. Tehát január 29-én úgy beszélünk majd szakmáról, hogy ezzel párhuzamosan azt fogjuk vizsgálni miképpen, látja ezt a piachármas (tulajdonos, létesítménygazda, kedvezményezett) és úgy beszélünk marketingről, hogy valójában abban egyezünk meg, hogy miképpen kell megvalósítani a szerves szakmai fejlődést.

A szakmai továbbképzés 5 kreditpontot ér és itt lehet rá jelentkezni.

Aki ott lesz, a pontosan látni fogja, hogy egy adott hírlevél miképpen működik, mi történik, hogyan reagálnak a potenciális vevők és hogyan válik megrendelésé. Ezekre ma olyan eszközök állnak rendelkezésre ingyen vagy nagyon kevés pénzért, amik le fognak nyűgözni tudásukkal. Gyere el és meglátod.

Vissza

Szakanyag megrendelő









A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

COVID-19

A járvány kitőrésekor készült egy tisztítás-technológiai protokoll, amelynek célja az volt, hogy egyértelmű helyzezet teremtsen a piacon. Az elmúlt fél évben a szektor komolyan reagált a helyzetre és ma már tapasztalatok is vannak a legjobb gyakorlat kapcsán.
Mára már mejött a pandémia második hulláma is, és egyre jobban kristályosodik ki, hogy mi lehet a takarító szektor szerepe, ebben a nem mindennapi krizisben. 

Szabályozott piac

Minősített szakmai vezetők

Szakképzési hierarchia

A nem megfelelő takarítási szolgáltatásnak vannak elsődleges, másodlagos és járulékos kockázatai. Ezen kivül a nem megfelelően szabályozott környezet teret ad az olyan cégeknek is, akiknek eszük ágában sincs munkatársaikat biztonságosan és etikusan foglalkoztatni illetve a területnek megfelelő szakmai szintű szolgáltatásokat nyújtani. A megrendelő elégedettség igazolását intézményesíteni kell.
A formálisan is keretek közé szoritott személyi felelősség és az megkövetelt/elsimert szakmai szint,  teremthet olyan helyzezt, amikor a cég nem adhatja fel a szakmaiságot pusztán csak  piaci poziciók megszerzése érdekében. A lajstromba vett szakmai vezetőket kreditrendszerrel össztönözni kell, hogy személyes fejlődésükkel cégszinten és szektor szinten is hozzájáruljanak a szakma fejlesztéshez.
A szakmai hierarchia már készen van, ez életszerű és hasonlatos a fejlet világok rendszereihez, viszont még nem épült be a takarítók gondolkodásába és a társadalom sem tudja mit tegyen vele. A következő lépés a hierarchiai rendszer tartalommal való megtöltése kell legyen, ennek érdekében viszont a hétköznapi takarítót ki kell mozdítani a jelenlegi dermetségéből. Ez egy időben szakmai és személyiségi fejlesztés is.

Minősített végrehajtói állomány

A hivatásos, B2B szolgáltatásokat nyújtó takarítót le kell választani az egyszerű foglalkoztatásoktól. Igenis ki kell mondani, hogy a tiszítás-technológia egy felelős szakma. Cél kell, hogy legyen, hogy egy bizonyos szinten az állomány 100%-a képzett legyen. Ennek megvalósítása a szakmai vezető egyéni felelősége. Ennek pedig nagyon fontos eleme, a pozició törvényi szabályozása, a szervezeti felépéítés erőviszonyainak rendezése.

Szakma-specifikus szolgáltatási szerződés

A takarítási szolgáltatási szerződés akkor számít megfelelőenek és akkor fogja jó keretek közé az együttműködést, ha az megfelelően írja le a takarítandó területet, az elvárt minőségi szinvonalat (annak minden elemének tekintetében) és az elért eredmény igazolási és ellenörzési rendszerét. Belértve ebbe az elszámolási periodusokat és az azokat követő azonnali fizetést. Mindezekhez pedig szorosan hozzátartozik az alkalmazott eljárások és technológiák nemzeti szabványokban való rögzítése.

Szakma-specifikus munkaszrződés

Ahhoz, hogy a takarító valóban és ténylegesen is elsimert, megbecsült és felelős szakember legyen, meg kell, hogy szülessenek a kompetenciákra, készségekre és állandó szakmai fejlődésre épülő teljesítményalapú munkaszerződések. A tisztaságszakmai jövő akkor lesz "kerek", ha a szakmai vezető mellett az állomány minden egyes tagja is képes lesz felelőséget vállalni a szolgáltatási teljesítményért és hatékonyságért.

2020 - 2025 Szakmapolitikai program

Egy 5 éves program, aminek célja összefogni a szakmailag legaktívabb szakembereket és és az alapvető szakmai kommunikációs kérdések megválaszolásával előkészíteni a következő szakmapolitikai lépéseket. A program önfinaszirozó, semmilyen külső támogatást nem kap.
A program négy projektet foglalmagába. Ezek közül a PEL rendszer már 1999-óta működik és annak most egy új formája indult. A másik három projket teljesen új útakat tapaos és ebből a szempontból ez egy nagy kisérlet is.  Az ÉRTELMEZŐ szakmai szótár már régi álom volt. A TÁDÉ hallgatható képzés a Önképző Klub egyik felvetése volt és szintén itt született meg a MEGRENDELŐ KÖNYVE ötlete is.

Egy kattintásra öntől












A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!
Kapcsolat

+36-70-317-5641

tiborritz@gmail.com

Kövessen minket