Marketing + szakma = Átadás
Amikor azt mondom, hogy hol, mikor és hogyan találkozik a marketing a szakmaisággal, egyben azt is mondom, hogy szakmaiság nélkül nem érdemes marketinggel foglalkozni. Egy kép többet ér 1.000 szónál: az Erzsébet híd átadása. Az építők pedig a híd alatt vannak egy csónakban. Tudjuk miért?
Mert ha a híd leszakad, nem kerülnek bőrtönbe.
Viszont elgondolkodtató, hogy amikor a megrendelőkről azt gondoljuk, hogy csak a legalacsonyabb árat hajlandók megfizetni, akkor vajon ők maguk, hogyan és mit gondolnak a takarításról, foglalkoztatja-e őket mi is az a tisztítás-technológia?
A megrendelő-szolgáltató viszony olyan, mint egy párkapcsolat, a feladatok objektív teljesítésén túl fontos szubjektív szempontok is megjelennek. Amikor ezt elemezzük, ne feledjük, hogy csak a legritkább esetben kerülünk kapcsolatba a magával a megrendelővel, az esetek többségében a szolgálatvezető áll szemben egy másik középvezetővel vagy még csak nem is vezetővel, akinek az a feladata, hogy a szolgáltató teljesítését behajtsa. Továbbá maga a szolgálatvezető is egy közvetítő.
A január 29-re szervezett továbbképzés legfőbb célja, hogy bemutassa mi a trendi álláspont a szolgáltatási rendszer vonatkozásában, vagyis a marketing: mit kommunikál a rendelhető szolgáltatások – szolgáltatási jegyzék – munkaterv – belső tanúsítvány – teljesítési igazolás rendszer vonatkozásában. Egyszóval a megvalósítható szolgáltatás hogyan lesz egyszerre szabványos és ezen a rendszeren belül miképpen teszi egyedivé, szerethetővé, vágyottá, hogyan ruházza fel garanciákkal.
Ezen kívül beszélünk arról is, hogy egy takarító cégnek ma milyen technikai lehetőségei vannak marketing területén. Itt azonban nagyon fontos kérdés, hogy nem olyan marketingről beszélünk majd, amit egy külső szakember végezne, hanem maga a cégvezető és/vagy a szolgálatvezetők. Egy olyan marketing, ami alapvetően a dinamikusan fejleszthető szakmai képességekre épít. Alapvetően a szakértői pozicionálásból indul ki. Továbbá nem utolsósorban beilleszthető a mindennapi munkamenetbe és nem kerül irreálisan sok pénzbe, visszaigazolásokat ad és motivál.
A továbbképzések jelentősége elsősorban abban van, hogy a piacon előbb-utóbb kialakuljon az a helyzet, hogy mindenki pontosan tisztába legyen azzal, hogy hosszú távon miben kell egyformának lenni és miben kell megkülönböztetni magunkat. Ezek pontos ismerete azért fontos, mert ha valami olyanban is különbek akarunk lenni, mint amiben egységesek kell legyünk vagy olyanban vagyunk egységesek, amiben viszont különböznünk kell, akkor a jelenlegi szakadék felé rohanást nem fogjuk elkerülni.
A januári továbbképzés olyan alapot kíván adni, amiben a szakma majd előbb utóbb egységesen fog gondolkodni. Ennek ma már meg vannak a sarokkövei, a MATISZ 2008 - 2012 között lefektette azokat, csak meg kell őket tölteni tartalommal. Most már egy olyan 4 éven vagyunk túl, amit lehet, hogy sokkal korábban el kellett volna végezni, de vagy nem voltunk elég érettek rá, vagy nem láttunk tisztán a sok fontos dolog között. Az is lehet, hogy a szerves fejlődésben most jött el ennek az ideje.
Nem lufikat kell fújogatni, hanem konkrétan meg kell alapozni a szakmai fejlődést. Tehát január 29-én úgy beszélünk majd szakmáról, hogy ezzel párhuzamosan azt fogjuk vizsgálni miképpen, látja ezt a piachármas (tulajdonos, létesítménygazda, kedvezményezett) és úgy beszélünk marketingről, hogy valójában abban egyezünk meg, hogy miképpen kell megvalósítani a szerves szakmai fejlődést.
A szakmai továbbképzés 5 kreditpontot ér és itt lehet rá jelentkezni.
Aki ott lesz, a pontosan látni fogja, hogy egy adott hírlevél miképpen működik, mi történik, hogyan reagálnak a potenciális vevők és hogyan válik megrendelésé. Ezekre ma olyan eszközök állnak rendelkezésre ingyen vagy nagyon kevés pénzért, amik le fognak nyűgözni tudásukkal. Gyere el és meglátod.