Márka
Van-e a cégednek márkája? A neved használod, mint én is, vagy van egy absztrakt megnevezése és logója a cégednek? Ha bármelyiket is használód, akkor az a te márkád és kérdés, hogy megtettél-e mindent annak érdekében, hogy az beteljesítse küldetését. A márkának két funkciója van, azonosít/megkülönböztet, és érzelmi töltetet hordoz, vagyis megtestesíti a márkahűséget.
A logó nem mindegy, hogy milyen, mennyire trendi, de az alapkérdés, hogy miként telik meg szerethető, tisztelt és vágyott tartalommal. Ha ezt jól csinálod, elérheted, hogy a vevők 10 – 15%-al hajlandók többet fizetni. Mert bíznak benned és csak téged akarnak.
Hogyan telik meg tartalommal a márka?
Márkaépítéssel!
Most ne gondolj a Mercédeszre, vagy a BMW-re, egyelőre nem világmárkákban gondolkodunk. A takarítóipar tipikusan lokális szolgáltatás. Koncentrálj egy városra vagy egy 50 – 100 kilométeres körre és specializálódj valamire.
Amikor azt mondom, specializálódj, az azt jelenti, hogy arról a valamiről mindent, de tényleg mindent kell tudnod. Ha mindent tudsz, akkor kell, hogy legyenek saját meglátásaid is, ezek is a védjegyeid lesznek. Azok lesznek, ha ismereteidet, meglátásaidat, véleményedet és ezekre épített ajánlataidat el kezded megosztani. Ha ezt 500 vagy 1 000 ember rendszeresen követi, nem kell aggódnod, mindig lesz elegendő munkád és tisztes hasznod.
Ennek az építkezésnek, mind bárminek ára van és áldozatot követel. Lehet, hogy segítség is kell útközben? Rengeteget kel tanulnod és folyamatosan! Persze az sem elhanyagolható, hogy honnan és kitől.
Ha a márkád elég erős és valóban egy legendás szolgáltatást testesít meg, akkor csak egy a kérdés, hogyan akarsz növekedni tovább? A növekedés egy kőkemény hatalomtechnikai kérdés, ha nem növekedsz, jönnek a trónkövetelők, utolérnek – még ha bénábbak is, mert perspektívát nyitottál nekik – és gátlástalanul a mélybe taszítanak.
Itt álljunk meg!
Április 5 – VI. Továbbképző Ritz Tiborral